استاندار اردبیل:

وجود جاذبه‌ها و ظرفیت‌های سیاحتی و طبیعت‌گردی استان می تواند به سلامت مردم کمک کند

با توجه به شرایط کرونا و لزوم در خانه ماندن، افراد نیاز بیشتری به ورزش دارند از طرفی وجود جاذبه‌ها و ظرفیت‌های سیاحتی و طبیعت‌گردی استان اردبیل می تواند به سلامت مردم کمک کند

به گزارش سایت خبری پرسون، اکبر بهنامجو شامگاه چهارشنبه در نشست شورای عالی ورزش استان اردبیل افزود: شیوه زندگی کنونی به گونه‌ای است که افراد جامعه را ناخودآگاه به نشستن، سکون و پرهیز از فعالیت‌های بدنی سوق می‌دهد و ادامه این روند هزینه‌های فراوانی متوجه سلامت جامعه می‌کند.

وی بیان کرد: به لحاظ همه‌گیری کرونا در زمان کنونی بسیاری از خانواده‌ها به خانه‌نشینی وادار شده‌اند و این موضوع نیز ضروت تامین زمینه لازم برای انجام ورزش و حرکات بدنی در منازل را دوچندان کرده است.

بهنامجو ادارات را یکی از مراکزی دانست که مدیران آنها با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانند نسبت به انجام حرکات ملایم بدنی کارمندان در ساعاتی خارج از وقت اداری اقدام نمایند و به نوعی با تعیین تشویق‌هایی، کارکنان را به این امر سوق دهند.

وی با اشاره به اینکه کارهای خوبی برای تامین مکان‌هایی جهت انجام ورزش‌های همگانی طی چند سال اخیر در استان انجام شده، افزود: مکان‌هایی مانند دریاچه تفریحی شورابیل در اردبیل با زیرپوشش قرار دادن درصدی از جمعیت این شهر به عنوان نمادی برای چنین فعالیت‌های ورزشی محسوب می‌شود و برای جا انداختن این فرهنگ در جامعه نیاز به کارهای فرهنگی و عملی زیادی است.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنانش وجود جاذبه‌ها و ظرفیت‌های سیاحتی و طبیعت‌گردی در استان را به عنوان قابلیت مناسب برای کشاندن مردم به طبیعت برای کمک به سلامت افراد دانست.

وی افزود: در کنار افرادی که به شکل حرفه‌ای به انجام بعضی از فعالیت‌های ورزشی مانند کوهنوردی و قایقرانی می‌پردازند، می‌توان با ایجاد امکانات و تپه‌های کم‌شیب در کنار مراکز تفریحی و طبیعت‌گردی خانواده‌ها و افراد عادی را نیز به انجام فعالیت‌های ملایم کوهپیمایی تشویق کرد.

بهنامجو همچنین از مدیران ذیربط خواست تا با توجه به محدودیت انجام عملیات ساختمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن در تابستان با تهیه نقشه و تامین مصالح مناسب نسبت به ساخت پناهگاه و جان‌پناه ضلع جنوبی کوه سبلان اقدام شود.

او یادآوری کرد: ایجاد مسیر صعود جدید ازطریق ضلع جنوبی در منطقه آلوارس به سبلان هیچ لطمه‌ای به رونق فعالیت‌های کوهنوردی در مشگین‌شهر و صعود از ضلع شمال‌شرقی آن نمی‌زند چرا که مشگین‌شهر با جاذبه‌ها و ویژگی‌های طبیعی منحصر بفرد همواره به عنوان منطقه مهم پذیرش کوهنوردان و گردشگران باقی خواهد ماند.

فرماندار شهر سیاحتی سرعین نیز در این نشست از ساخت راه مناسب دسترسی به پیست اسکی آلوارس خبر داد و گفت: برای این منظور ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.


بیشتر بخوانید؛

۹۴۱ میلیارد تومان اعتبار در استان اردبیل در پویش الف-ب اجرا شده است


حسن حسن‌پور افزود: ساخت پیست اسکی اوجور و سکوی پرش که در ایران نمونه ندارد و یک سایت بسیار مناسب برای انجام ورزش‌های زمستانی به حساب می آیند بطور مستمر درحال انجام است.

وی همچنین بر ضرورت در نظر گرفتن معیارهای محیط زیستی در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های کوهنوردی و گردشگری در منطقه آلوارس سرعین تاکید کرد.

شهردار اردبیل نیز در این نشست افزایش مکان‌های مناسب برای انجام فعالیت‌های ورزشی و زمین‌های ورزش محله‌ای را از برنامه‌های مهم این شهرداری دانست.

حمید لطف‌اللهیان افزود: در پیرامون مجتمع تفریحی و فرهنگی شورابیل و نیز در تعداد دیگری از محله‌های شهر اردبیل زمین‌های مناسبی برای انجام ورزش‌های مختلف از جمله بدمینتون و مینی فوتبال ایجاد شده و طی چند ماه آینده چندین مکان دیگر برای این منظور در نقاط مختلف این شهر آماده خواهد شد.

منبع: ایرنا

225626