آزاد راهی که زودتر از بار ترافیکی تصادف را تجربه کرد

آزاد راه سهند- تبریز چند ساعت بعد از بریدن روبان قرمزش توسط وزیر راه و شهرسازی تصادف را تجربه کرد.


به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان شرقی، هیچ کارشناس و صاحب نظری نمی تواند اجرایی شدن یک پروژه را به طول 12 سال با هیچ دلیل و منطقی توجیه کند اما به هرحال این مسیر برای رسیدن به خط پایان 12 بهار، تابستان، پاییز و زمستان را دیده و حالا می خواهد زیر چرخ خودروهایی که قرار است زودتر به مقصد برسند آرام گیرد.

اما این آرامش همچنان با اما و اگر همراه هست از جمله مجهز نبودن به سیستم روشنایی، یعنی هنوز هیچ چراغی در شب این جاده که عنوان آزاد راه با 6 باند و به طول 22 کیلومتر را با خود یدک می کشد سوسو نخواهد کرد و رانندگان اگر شب را برای تردد در این جاده انتخاب می کنند باید به چراغ و روشنایی خودروهای خود بسنده کنند.

مطمئنا کوتاه شدن مسیر سهند به تبریز، کاهش بارترافیکی جاده ترانزیتی آذرشهر به تبریز، کاهش مصرف سوخت و نقشی که بهره برداری از این پروژه در رشد و توسعه شهر جدید سهند،پذیرای نزدیک به 150 هزار خیل عظیمی از جمعیت سریز شده تبریزی خواهد بود که این شهر را به عنوان سکونتگاه دور از هیاهوی کلانشهرها و خوش آب و هوا را انتخاب کرده اند نمی توان کتمان کرد اما به نظر می رسد نمی توان از کنار تبعاتی که نواقصات موجود در این پروژه با توجه به سردسیر و حاکم بودن زمستان های همراه با برف و بوران بر آن و عدم توجه به رفع آنها به راحتی گذاشت و از کنار آن با سکوت و چشم بسته رد شد.

مسئولان حوزه راه و شهرسازی استان عنوان می کنند نبود سیستم روشنایی نمی تواند مانع از بهره برداری این پروژه شود و مجوز بهره برداری وابسته و منوط به این موضوع نیست هر چند رییس دادگستری آذربایجان شرقی شوری این غذا را احساس کرده و بارها نسبت به بهره برداری ناقص این پروژه تذکر داده و حتی در مقطعی آستین ها را بالا زد و گفتن نخواهد گذاشت این پروژه به بصورت ناقص افتتاح شود.


بیشتر بخوانید؛

پروژه قوطی سازی سینا با تکیه بر توان داخلی به بهره برداری رسید/ هدیه ماندگار رهبر معظم انقلاب به مردم کرمانشاه

افتتاح پروژه بزرگ «قوطی‌سازی زمزم» در کرمانشاه


پیمانکار این آزاد راه نیز که می گوید استانداردترین مسیر شمال غرب کشور را ساخته عنوان می کند تا خرداد سال آینده تلاش خواهد کرد سیستم روشنایی آزاد راه سهند- تبریز را که هنوز مجری برای آن پیدا نشده به اتمام برساند.

در حالی آزاد راه تبریز_سهند سراسیمه و ناقص آن هم بعد از ۱۲ سال افتتاح شد که به گفته شهروندان، استانداردها و زیرساخت‌های ایمنی ندارد بطوریکه در روز اول افتتاح شاهد تصادف زنجیره ای به دلیل یخ زدن آزاد راه بودیم.


آزاد راهی که زودتر از بار ترافیکی تصادف را تجربه کرد

آزاد راه سهند- تبریز چند ساعت بعد از بریدن روبان قرمزش توسط وزیر راه و شهرسازی تصادف را تجربه کرد.

دیروز بعداز 12 سال تلاش و ممارست برای نزدیک تر شدن مسیر شهر جدید سهند و تبریز بالاخره آزاد راه 22 کیلومتری به این منظور با حضور مقام ارشد حوزه راه و شهرسازی یعنی وزیر این مسند، افتتاح و به بهره برداری رسید.

اما چند ساعت بعداز این اتفاق میمون تصادفی در آزاد راه سهند- تبریز اتفاق افتاده تا این مسیر تازه از تنور احداث در آمده تصادف رو زودتر از ترافیک تجربه کند.

هرچند در مورد خود مسیر نیز گفته می شود از استاندارد کامل برخوردار است و حتی پیمانکار آن عنوان استانداردترین راه شمال غرب کشور را نیز به این آزاد راه می دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی بر شیب 6 درصدی این مسیر تاکید و آن را مطابق استاندارد اعلام می کند.

منبع: فارس

225450