رئیس کمیته تالیف و تولیدات دومین کنگره ملی شهدای استان یزد خبر داد؛

تالیف ۴۰ عنوان کتاب در دومین کنگره ملی 4 هزار شهید استان دارالعباده  یزد

رئیس کمیته تالیف، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی شهدای استان یزد در جمع خبرنگاران  گفت: در این کنگره ۴۰ عنوان کتاب تالیف و ۴۰ کتاب کنگره اول نیز تحلیل می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سرهنگ منصور زارع در نشست خبری کمیته تالیف، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد با اصحاب رسانه استان از اجرای برنامه های کمیته در ۹ گام خبر داد و گفت: اولین گام راه اندازی و تکمیل بانک اطلاعات شهدای استان بر اساس مسئولیت در دوران دفاع مقدس و سطح بندی آنان و تالیف ۴۰ عنوان کتاب است.

رئیس کمیته تالیف، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی شهدای استان یزد با اشاره به تشکیل هفت کار گروه؛ شهدا، جانبازان، اسناد، تاریخ شفاهی دفاع مقدس، آزادگان، رمان و داستان و کارگروه شعر، هنر و نقاشی ابراز داشت: تاکید کمیته تالیف کنگره بر کیفی سازی آثار و تسریع در فرایند تولید بوده و بر همین اساس این کمیته برنامه ریزی شده است.

زارع کارگروه شهدا را مهم ترین کارگروه این کمیته عنوان کرد و اظهار کرد: از ۴۰ کتاب تالیف شده ۳۰ مورد مربوط به شهدای یزد بوده ضم اینکه ۴۰ کتاب تالیف شده در کنگره اول استان نیز در دومین کنگره تجزیه و تحلیل خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه از پیشرو بودن استان یزد در چاپ کتب دفاع مقدس خبر داد و گفت: بیست کتاب از زندگی نامه سرداران استان که تاکنون هیچ کتابی از آنان منتشر نشده تالیف و ۹ کتاب نیز از سرداران شهیدی که از قبل منتشر شده باز تالیف خواهد شد.


بیشتر بخوانید؛

بسیاری از کمبودهای یزد به لطف شهدا برطرف می شود


وی با بیان اینکه از ظرفیت سازمان ها و ارگان های مختلف برای تولید کتاب ها استفاده می شود، افزود: حوزه ی هنری، کانون مساجد و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را همراهی می کنند.

رئیس کمیته تالیف، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی شهدای استان با بیان اینکه علاوه بره تالیف ۴۰ کتاب، تولید ۲۰ کتاب با موضوع شهدا نیز مورد حمایت قرار می گیرند اظهار کرد: ۳۰ عنوان از این کتاب ها مرتبط با شهدا، دو کتاب از جانبازان، دو کتاب از آزادگان، دو کتاب از تاریخ شفاهی دفاع مقدس، پنج کتاب نیز از اسناد دفاع مقدس، ۸ کتاب در حوزه ی کودک و نوجوان با موضوع شهدا است و بیش از ۹ عنوان کتاب هم با موضوعات دیگر به چاپ می رسد.

انتهای پیام/

225382

مطالب مرتبط