یک فعال اجتماعی در گفتگو با پرسون خبر داد:

محکومیت قضایی؛ معلول ضمانت های بانکی فرهنگیان بازنشسته

یک فعال اجتماعی گفت: چندین نفر از فرهنگیان بازنشسته در استان های کردستان و کرمانشاه به خاطر ضمانت های بانکی و عدم پرداخت اقساط وام از جانب وام گیرندگان دچار محکومیت قضایی و‌ توقیف اموال و حتی حبس شده اند.

کردستان ـ سیدوحید حسینی فعال اجتماعی و رسانه ای در گفت وگو با پرسون اظهار داشت: یکی از بزرگترین معضلاتی که فرهنگیان بازنشسته در کنار کوهی از مشکلات با آن مواجه هستند ضمانت های بانکی است، ضمانت هایی که تاکنون آسیب های فراوانی را بر ساختار زندگی بازنشستگان وارد آورده و حتی به از هم پاشیدگی خانواده های آنان نیز منجر شده است و در این میان به نظر می رسد بازنشستگان آنچنان که انتظار می رود مورد حمایت نیستند.

این فعال اجتماعی و رسانه ای ادامه داد: شنیده شده که چندین نفر از فرهنگیان بازنشسته در استان های کردستان و کرمانشاه به خاطر ضمانت های بانکی و عدم پرداخت اقساط وام از جانب وام گیرندگان دچار محکومیت قضایی و‌ توقیف اموال، انسداد حساب های بانکی و حتی حبس شده اند.

حسینی ادامه افزود: امیدواریم حکایت حبس برای بازنشستگانی که ضمانت پرداخت وام نموده اند از صحت و درستی برخوردار نباشد چه اگر حبس فرهنگی بازنشسته و آنهم به خاطر ضمانت وام صحت داشته باشد بسیار دردناک و تاسف آور است و می بایست هرچه سریعتر تشکل ها و گروه های مختلف مردمی بازنشستگان فرهنگی به دنبال یک راه حل اساسی برای فرهنگیان بازنشسته گرفتار در دام ضمانت های بانکی باشند و با اتخاذ یک راه حل تاثیر گذار چنانچه معلم بازنشسته ای به خاطر دیون بانکی و یا ضمانت وام و تسهیلات در حبس می باشد به آغوش خانواده اش باز گردد.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: سزاوار نیست که معلمی پس از سی وچند سال زحمات مشقت بار معلمی و صرفا به خاطر ضمانت وام در کنج زندان روز گار بگذراند.

این فعال اجتماعی و رسانه ای در پایان سخنان خود گفت: از مسئولان قضایی و مدیران بانک ها نیز انتظار می رود نسبت به موضوع ضمانت های بانکی بازنشستگانی که دچار دردسر شده و با احکام قضایی از جمله حبس شده اند ورود کرده و از انجا که رافت و عطوفت جز لاینفک سیاست دستگاه محترم قضاست نسبت به اتخاذ یک راه حل دیگر برای استیفای مطالبات بانکی و تسهیلات اقدام کنند.

غلامرضا آیین مهر ـ استان کردستان

220801