نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی:

به‌زودی شاهد بهبود وضعیت دریاچه ارومیه خواهیم بود

سرخوش گفت: به‌زودی و تا پایان سال شاهد بهبود تدریجی وضعیت دریاچه ارومیه خواهیم شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان غربی، فرهاد سرخوش نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: امروز تراز دریاچه ۱۲۷۱.۲۳ بوده که در مقایسه با سال گذشته که ۱۲۷۱.۲۵ بود روند کاهشی را نشان می‌دهد.

او تصریح کرد: وسعت دریاچه ارومیه نیز دو هزار و ۷۷۶ کیلومترمربع بوده که در وسعت نیز شاهد کاهش آن هستیم، چون در مشابه سال گذشته وسعت دو هزار و ۷۹۴ کیلومتر برای دریاچه ارومیه ثبت شده بود.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: همچنین حجم دریاچه ارومیه در سال گذشته سه میلیارد و ۲۹ میلیون مترمکعب بوده که هم اکنون با کاهش پنج میلیون مترمکعبی به سه میلیارد و ۲۴ میلیون مترمکعب رسیده است.

او ادامه داد: همچنین تراز سطح آبی دریاچه ارومیه در دراز مدت ۱۲۷۱.۲۷، وسعت آن دو هزار و ۸۰۷ کیلومتر مربع و حجم آبی نیز به سه میلیارد و ۳۵ میلیون مترمربع رسیده بود.

سرخوش گفت: به‌زودی و تا پیش از پایان سال پروژه‌های مهم انتقال آب در استان به دست مسئولان کشوری و استانی به بهره‌برداری و افتتاح قرار گرفته و شاهد بهبود تدریجی وضعیت دریاچه ارومیه خواهیم شد.

225301