ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی خبر داد؛

جمع آوری ۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی عتبات در استان مرکزی

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: ۲۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم این استان برای بازسازی عتبات عالیات در سال جاری در شهرستان‌های دواده‌گانه این خطه از ایران اسلامی جمع‌آوری شد.

به گزارش سایت خبری پرسون ازمرکزی، مظفر صفریان گفت : ۱۴ میلیارد ریال از کمک‌های مردمی استان مرکزی به صورت نقدی، ۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال طلا و بقیه دیگر اقلام نظیر شیشه ساختمانی برای حرم‌های کربلای معلی، نجف و سامرا بوده است.

وی ادامه داد: میزان تعهد کمک‌های مردمی ستاد عتبات عالیات استان مرکزی در سال جاری ۶۰ میلیارد ریال است که به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت تجمعات، امکان جمع‌آوری کمک‌های مردمی بیشتر وجود ندارد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اظهار داشت: ۹۰۰ خادم افتخاری به صورت سازماندهی شده زیر نظر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در عراق و ایران فعالیت می‌کنند که بهره‌گیری هدفمند و با برنامه از توان این افراد در دستور کار قرار دارد.

صفریان افزود: ضریح مطهر ابراهیم مجاب(ع)، ضریح مطهر حضرت مسلم(ع)، در باب‌الراس حضرت ابوالفضل‌العباس(ع)، روکش مضجع شریف حضرت ابوالفضل(ع) به صورت خاص در استان مرکزی ساخته شده و ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان در طرح‌های عمرانی مختلف از جمله ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم(س) در کربلا و صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف مشارکت داشته است.

وی ادامه داد: در ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم(س) طرح هر هموطن یک پاکت سیمان راه‌اندازی شد که اقشار مختلف مردم حمایت گسترده‌ای از این طرح کردند و مقدار قابل توجهی سیمان از کارخانه‌های تولیدی داخل خریداری و به عراق ارسال شد.

ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال ۱۳۸۴ و دو سال پس از فعالیت ستاد بازسازی ستاد کشوری کار خود را آغاز کرد.

استان مرکزی در بیش از ۲۰۰ طرح باسازی عتبات عالیات، مشارکت فعالانه داشته است.

225255