رئیس پلیس فتای پایتخت در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

اقدامات پیشگیرانه در مقابله با آسیب‌های فضای مجازی

نیروی انتظامی در تلاش است که آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی را بررسی و شناسایی کند و راه‌های مقابله با این آسیب‌ها را به سازمان‌ها و ارگان‌های ذی مدخل گوشزد کند تا با همکاری سازمان‌های مختلف از طریق پیشگیری‌های وضعی، آسیب‌پذیری‌ها را کاهش دهیم.

تورج کاظمی رئیس پلیس فتای پایتخت در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص اقدامات پلیس در حوزه فضای مجازی، گفت: با توجه به این‌که حوزه فضای مجازی روز به روز در حال گسترش است و تعداد کاربران روز به روز و لحظه به لحظه افزایش پیدا می‌کند، نیروی انتظامی نیز اقدامات لازم را با جدیت در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم در این فضا انجام میدهد.

کاظمی افزود: علاوه بر این در حوزه آموزش و حوزه‌هایی که نیاز است به کاربران آگاهی رسانی شود اقدامات لازم انجام شده است تا کاربران در فضای مجازی کم‌تر آسیب ببینند. همچنین اقدامات لازم در حوزه شناسایی مجرمان و برخورد با مجرمین خطرناکی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: همکاران ما در نیروی انتظامی در حوزه شناسایی سایت‌ها و صفحات جعلی و سایت‌های مجرمانه‌ای که باعث آسیب کاربران می‌شود، تمام وقت فعالیت دارند تا بتوانیم فضای پاک و امن‌تری را برای کاربران محترم فراهم کنیم.

رئیس پلیس فتای پایتخت اظهار داشت: در چند سال گذشته شاهد افزایش سرقت‌های اینترنتی بودیم که از طریق هماهنگی‌هایی که با سازمان‌های مالی و بانکی داشتیم، توانستیم جلوی افزایش این جرایم را بگیریم و شاهد سیر نزولی جرایم اینترنتی باشیم که امیدواریم بتوانیم این جرایم را به حداقل برسانیم.

تورج کاظمی بیان کرد: نیروی انتظامی داره در تلاش است که آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی را بررسی و شناسایی کند و راه‌های مقابله با این آسیب‌ها را به سازمان‌ها و ارگان‌های ذی مدخل گوشزد کند تا با همکاری سازمان‌های مختلف از طریق پیشگیری‌های وضعی، آسیب‌پذیری‌ها را کاهش دهیم.

رئیس پلیس فتای پایتخت در پایان تصریح کرد: در حوزه پیشگیری اجتماعی نیز تلاش می‌کنیم با آموزش‌هایی که به کاربران داده می‌شود و موضوعات آموزشی که مطرح می‌شود سطح دانش و توانایی علمی کاربران را افزایش دهیم تا میزان آسیب‌پذیری کاربران کاهش یابد.


بیشتر بخوانید؛

راهکارهای «پلیس فتا» برای پیشگیری از اعتیاد اینترنتی کودکان


224947