نماینده ولی فقیه در فارس مطرح کرد؛

حوزه شیراز الهام بخش حوزه‌های علمیه در جهان اسلام بوده

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: حوزه شیراز در گذشته الهام بخش حوزه‌های علمیه مرجع در جهان اسلام بوده و بزرگانی چون آیت الله حائری یزدی بنیانگذار حوزه علمیه قم، متاثر از اساتید حوزه شیراز بوده اند.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در مراسم رونمایی از مستند مرحوم آیت الله حائری شیرازی، بر زنده نگه داشتن تفکر و اندیشه این عالم اشاره و تاکید کرد: نیاز است تفکر و اندیشه ناب ایشان، بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به سخنی از امام علی(ع) گفت: از کلمات قصار امیرالمومنین(ع) این است که: "بالعلم اَطاع الربّ" اگر بناست که خدا در این عالم، از سوی بندگان اطاعت شود چاره ای نیست جز آنکه دانش پا به عرصه بگذارد و میدان دار امور شود.


بیشتر بخوانید؛

امشب، خلقت آبستن شده

عربی، الفبایی عاشق است


نماینده ولی فقیه در فارس افزود: اگر بناست که دانش، محور پرستش خدای متعال باشد، آنچنان که ملاصدرا نیز می گوید تمام اجزای عالم هستی ذی‌شعور است و تسبیح خدا می گوید، باید به یک مرجع تولید و نشر علمِ حقیقی تبدیل شویم.

وی با اشاره به اینکه امروز دعوای ما در دنیا، بر سر پذیرش یا عدم پذیرش ربوبیت پروردگار است؛ گفت: اگر اینک در گام دوم انقلاب، می‌خواهیم آماده ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) شویم، باید به دانش و علم اهمیت دهیم.

آیت الله دژکام افزود: حوزه شیراز در گذشته الهام بخش حوزه‌های علمیه مرجع در جهان اسلام بوده و بزرگانی چون آیت الله حائری یزدی بنیانگذار حوزه علمیه قم، متاثر از اساتید حوزه شیراز بوده اند.

وی ادامه داد: امروز شیراز باید بار دیگر در تولید و نشر علوم دینی و اسلامی و نیز علوم تجربی سرامد جهان اسلام شود و عقب ماندگی های این عرصه را جبران نماید.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه مسئولان و مدیران شیرازی و استان فارسی باید تحقق این مهم را اولویت جدی کار خود قرار دهند، گفت: امیدوارم همه ما دست به دست هم دهیم و به دغدغه جدی مرحوم آیت الله حائری شیرازی جامه عمل بپوشانیم.

224930