رئیس هلال احمر شهرستان بروجرد:

اجرای طرح قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در بروجرد

رئیس هلال احمر بروجرد گفت: طرح ناظران سلامت در بروجرد انجام می شود طرح ناظران سلامت بر اساس توافق‌نامه همکاری بین جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پایگاه های بسیج انجام خواهد شد.

محمد کرمی رئیس هلال احمر بروجرد در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: طرح قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در بروجرد با موفقیت انجام شد و مردم در بخش های حاشیه شهر همکاری خوبی داشته اند، البته نیاز به فرهنگ سازی بیشتری در عموم داریم و همه باید کمک کنند.

کرمی افزود: این یک شیوع جهانی است نباید سرعت عمل را ازدست بدهیم. هستند هنوز افرادی که این ویروس مخوف را باور ندارند.

وی ادامه داد: طرح ناظران سلامت در بروجرد بر اساس توافق‌نامه همکاری بین جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پایگاه های بسیج انجام خواهد شد.

کرمی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی، کاهش بستری، کاهش مرگ حداقل و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر است که این طرح از روز ۲۷ آذر در سراسر شهرستان بروجرد با تعدادی از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر بروجرد آغاز شده است.

وی افزود: باید از فعالیتهای پایگاه های بسیج در امر ضدعفونی مراکز عمومی و معابر در حاشیه شهر تشکر ویژه کنیم. همکاری مردم با عوامل بهداشتی و به اشتراک گذاشتن شیوه نامه های بهداشتی و جلوگیری از بیرون آمدن غیرضروری قطعا این ویروس را ضعیف و از پا در میاورد.

کرمی در پایان اشاره ای به بی توجهی مردم نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرد و گفت: دردآورتر از عوامل مخرب ویروس کرونا در جامعه بی توجهی مردم به جان یک دیگر است و توهم گرایی که باعث خود درمانی با مشروبات الکلی می باشد که تبعات مخربی تاکنون داشته است.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

224921