وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی :

توسعه آرامگاه فردوسی حدود ۹۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: توسعه آرامگاه فردوسی تا امروز ۴۸ میلیارد تومان برای این محدوده هزینه شده و قرار است که این عدد تا ۹۰ میلیارد تومان نیز افزایش پیدا کند.

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، علی‌اصغر مونسان در مراسم افتتاح محور گردشگری آرامگاه فردوسی به کهندژ اظهار کرد: حیف بود که آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی مشهد به شکلی قبلی خود باقی بماند. به همین منظور تصمیم بر آن شد که همکاری بین شهرداری مشهد و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شده و اقدامات موثری برای جلوخان فردوسی انجام شود.

وی افزود: خدا را شکر در سه فاز مد نظر کارهای بسیار خوبی را شهرداری مشهد و همچنین وزارت میراث فرهنگی، کردشگری و صنایع‌دستی انجام داده‌اند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: برای چنین منطقه و محوطه‌ای هزینه ۹۰ میلیارد تومانی، کار ارزشمندی است و خدا را شاکریم که پس از دو سال و درخواست مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی بیشتر به این محوطه این اتفاق مبارک رخ داد.

مونسان ادامه داد: این اتفاق به این لحاظ مهم است که مشهد و این منطقه باید به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری تبدیل شود که انشالله با ادامه فعالیت‌ها و اقدامات عمرانی که در حال انجام است، این اتفاق رخ خواهد داد.


بیشتر بخوانید؛

«هنر نگارگری» ایران در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید

دیوار گرگان تا پاییز سال آینده در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت می‌شود


وی تشریح کرد: نکته بعدی که مردم ایران به ویژه مردم مشهد پیگیر آن هستند، ثبت جهانی محوطه توس است. همانطور که در جریان هسیتد، ما سالانه تنها یک سهمیه بیشتر برای ثبت جهانی در اختیار نداریم و ثبت هر چه سریعتر این منطقه به دلیل آثار تاریخی که در کشور وجود دارد، به تاخیر افتاده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: البته در حوزه معاونت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پرونده ثبت جهانی این منطقه در حال آماده شدن است و انشالله در سال‌های آینده بتوانیم این پرونده را به ثبت جهانی رسانده و پیشکش ملت شریف ایران و مردم خوب خراسان رضوی کنیم.

مونسان ابراز کرد: از تمام افرادی که در این فعالیت‌ها مشارکت داشته‌اند، از جمله شهردار مشهد، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان و هم‌چنین از حمایت‌های استاندار قبلی و استادار فعلی نیز تشکر دارم.

حضور استاندار قبلی خراسان جنوبی را که توجه و حمایت ایشان به حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را مشاهده کردیم در خراسان رضوی که قطب گردشگری کشور است را نیز قدر می‌دانم و انشالله با حضور ایشان در خراسان کارهایی از این دست بیشتر انجام شود. در ادامه همچینین از هنرمندان مجمسمه‌سازی که از چند نمونه کارهای آن‌ها رونمایی شد تقدیر می کنم.

منبع: ایسنا

224912