برلین دو «شقه» شد! ‌

تصمیمات عجیب برای برگزاری یک جشنواره

پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان، سرانجام با تصمیم مدیران جشنواره برلین قرار شد که هفتاد ‌و یکمین دوره این جشنواره، در دو بخش مجزا برگزار شود.

به گزارش پرسون، روز گذشته کارلو شاتریان و ماریت ریسنبیک از مدیران جشنواره برلین در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که این ‌فستیوال سال ۲۰۲۱ در دو مرحله ابتدا درماه مارس، و بخش دومش درماه ژوئن برپا خواهد شد!

در طول تاریخ برگزاری جشنواره‌های جهانی، اولین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد و یک جشنواره در دو تاریخ متفاوت برگزار می‌شود.

این موضوع صرفا به خاطر مشگلات پیش آمده ناشی ازهمه‌گیری ویروس کروناست.

‌برگزارکنندگان برلین اعلام کرده‌اند که برای حفظ سلامتی شرکت کنندگان، ناچار به اتخاذ چنین تصمیمی شده‌اند.


بیشتر بخوانید؛

کمک مالی جشنواره فیلم برلین به پیمان معادی

تعویق جشنواره فیلم برلین به دلیل شیوع کرونا

برگزاری حضوری و فیزیکی جشنواره برلین با وجود شیوع کرونا


بخش صنعتی برلین۲۰۲۱ شامل «بازار فیلم اروپایی» به شکل پلاتفورم برپا خواهد شد. این قسمت شامل بخش محصول مشترک، برلیناله استعدادها و همچنین «حمایت مالی سینمای جهانی» اختصاص خواهد داشت.

بخش دوم فستیوال برلین هم مربوط به برگزاری این جشنواره است که شامل «نمایش عمومی فیلم‌ها برای مردم» در ماه ژوئن آینده خواهد بود.

اکران فیلم‌های پذیرفته شده با تعداد نمایش‌های بسیار برپا خواهد شد که برخی از این سانس‌ها به خاطر حفظ پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز انجام خواهد گرفت.

مدیران جشنواره برلین خاطر نشان کردند که در حال بازبینی فیلم‌های ارسالی از سراسر دنیا هستند. فهرست فیلم‌های انتخاب شده در ماه فوریه اعلام خواهند شد.

در اطلاعیه فستیوال برلین همچنین آمده است که «بازار فیلم جشنواره» از اول تا پنجم مارچ به شکل پلاتفورم ‌آنلاین خواهد بود.

بودجه جشنواره توسط دولت فدرال آلمان و اسپانسرها تامین می‌شود که همواره از این فستیوال حمایت کرده‌اند.

مراسم اهدای جوایز خرس طلا، خرس نقره و… نیز در روز پایانی و طی تشریفاتی گسترده و به شکل زنده با حضور برگزیدگان برگزار خواهد شد.

224820