معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خلخال:

تشکل‌های غیردولتی مردم‌نهاد و موسسه‌های خیریه کمک های نقدی و غیر نقدی کردند

احمد قنبری گفت: موسسات، نهاد های خیریه و تشکل های غیر دولتی در خلخال کمک های نقدی و غیر نقدی بسیاری برای امر ازدواج کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد قنبری روز جمعه در آیین اهدای جهیزیه به زوجین بی‌بضاعت خلخالی اظهارداشت: در ۹ ماه سال جاری علاوه بر تهیه و تامین جهیزیه از سوی نهاد حمایتی کمیته امداد امام و بسیج سپاه خلخال ۱۸ مورد جهیزیه کامل عروس از سوی موسسه آبشار عاطفه تهیه و در اختیار زوجه‌های جوان این شهرستان قرار گرفته است.

او گفت: تشکل‌های غیردولتی مردم‌نهاد و موسسه‌های خیریه در تمام عرصه‌های کمک به نیازمندان و حمایت مالی از افراد بی‌بضاعت بویژه فراهم کردن زمینه ازدواج آسان جوانان پیشتاز و سرآمد هستند.

وی افزود: علاوه بر تهیه و اهدای جهیزیه و پوشش خانواده‌های نیازمند مالی از سوی ۲ نهاد حمایتی کمیته امداد امام و بهزیستی در حال حاضر ۳۰۰ خانوار این شهرستان از حمایت‌های مالی تشکل غیردولتی و خیریه آبشار عاطفه‌ها بهره‌مند هستند.

او با اشاره به اینکه مشکل بسیاری از خانواده‌های کم‌درآمد قرار گرفتن در معرض آسیب‌های اجتماعی و بیماری‌های روحی و روانی است، بیان کرد: تشکل‌های غیردولتی مردم‌نهاد با استفاده از ظرفیت خیرین توانسته‌اند در کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌های محروم مطلوب ظاهر شوند.

معاون فرماندار خلخال گفت: کمک مالی بیش از ۲ میلیارد ریالی مردم این شهرستان برای آزادی زندانیان مالی در سال جاری ، تهیه و توزیع هزاران بسته معیشتی و کمک مومنانه در بین نیازمندان و افزایش میزان مشارکت‌های مالی با کمیته امداد امام حاکی از اهمیت موضوع است.

وی بیان‌کرد: بخشی از ۱۵ هزار بسته حمایتی توزیع شده در بین اقشار آسیب‌دیده از کرونا در شهر ، مراکز بخش‌ها و روستاهای این شهرستان از سوی نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی، بخشی از محل اجرای رزمایش سراسری کمک‌های مومنانه بسیج و بخش مهمی نیز از محل کمک‌های مومنانه خیرین ،هیات‌های مذهبی و موسسات خیریه غیردولتی همچون سازمان مردم‌نهاد آبشار عاطفه‌های خلخال تهیه شده است.


بیشتر بخوانید؛

اشتغال‌زایی با تولید چیپس میوه توسط افراد تحت پوشش بهزیستی


قنبری با بیان اینکه وضعیت فعلی کرونا در جامعه حاکی از نامشخص بودن زمان ریشه‌کنی قطعی آن است، اظهارکرد: با توجه به این شرایط کمک به خانوارهای محروم از سوی نهادهای دست‌اندرکار و موسسات خیریه همچنان ادامه خواهد داشت.

فرماندار خلخال با تقدیر از تلاش خیرین و موسسات خیریه این شهرستان در تهیه و تامین بسته‌های حمایتی کرونا افزود: بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها همگام با بسیج اقدام به توزیع سه مرحله‌ای بسته‌های حمایتی کرده است.

خانم پالیزوان، مسوول دفتر نمایندگی بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در خلخال نیز گفت: این بنیاد در ۹ ماه سال جاری ۱۸ مورد جهیزیه نوعروسان خانوارهای نیازمند خلخالی را تهیه کرده و امروز نیز به نیت چندین مورد جهیزیه از سوی این سازمان که برای تهیه هر یک از جهیزیه‌ها ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده ، راهی خانه‌های نوعروسان زیرپوشش موسسه آبشار عاطفه‌های خلخال شد.

منبع: ایرنا

224761