محمدباقر مقدسی:

کمک 60 میلیارد تومانی خیرین به زندانیان جرائم غیرعمد

مدیرعامل ستاد دیه استان البرز گفت: 210 زندانی جرائم غیرعمد در استان وجود دارد و همچنین تعدادی از آنها به دلیل شیوع کرونا که موجب تعطیلی کسب و کارشان شده است، بدهی مالی به بار آورده اند.

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، محمدباقر مقدسی با بیان اینکه ۲۱۰ زندانی جرائم غیرعمد این استان چشم انتظار حمایت خیرین برای آزادی هستند، خاطرنشان کرد: هشت نفر از این زندانیان زن هستند که بیشترین جرائم آنها محکوم مالی و دیه را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: میزان بدهی این افراد حدود ۸۰ میلیارد تومان است که انتظار می‌رود تمام آنان با کمک خیرین از زندان آزاد شوند.

مقدسی اضافه کرد: تعدادی از بدهکاران مالی که در زندان البرز به سر می‌برند به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن کسب و کار بوده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته به کمک خیرین و ستاد دیه و گذشت شاکی ۲۰۹ زندانی در استان البرز از زندان آزاد شدند که میزان بدهی آنها ۸۸ میلیارد تومان بود که ۲۸ میلیارد تومان گذشت شاکی و مابقی با کمک خیرین پرداخت شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان البرز در پایان با اشاره بر اینکه ستاد دیه تنها نهاد مردمی است که عهده‌دار آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در کشور است، تصریح کرد: امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم شمار زیادی از زندانیان جرایم غیرعمد را به آغوش خانواده‌های خود بازگردانیم.

222874