‍ کسب رتبه برتر برتر مرکز افق امامزاده محمد عابد (ع) در بین مراکز افق کشور

مدیر مرکز افق و عضو هیات امنای امامزاده محمد عابد( ع) گفت: مرکز افق استان مرکزی طی دو سال گذشته رتبه اول مراکز افق کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، قاسم عسگری نجف آبادی گفت: کسب رتبه اول در بین مراکز افق کشور در دوسال گذشته باعث تقویت روحیه جهادی و افزایش انگیزه در بین نیکوکاران و همکاران و حمایت ببشتر مردم شده است.

عسگری نجف آبادی با اشاره به اینکه مرکز افق سه هدف اجتماعی، فرهنگی و قرآنی دارد که در هر سه زمینه مشغول به فعالیت است، افزود :۱۶۴ خانواده تحت پوشش مرکز افق امامزاده هستند و طی یکسال گذشته ۱۶ مرحله سبد کالا و بسته مهر تحصیلی از طریق کمک اوقاف و خیران بین آنها توزیع شده است.

وی یادآور شد: طرح توسعه امامزاده محمد عابد(ع) قابل وصف نیست و برای تکمیل آن نیاز به یک پویش و حرکت عظیم مردمی و متولیان امر فرهنگی و اجتماعی در کشور است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای بازسازی امامزاده مذکور، ابراز کرد: طی دو سال گذشته اقدامات خوبی در این امامزاده از جمله تعویض لوله کشی فاضلاب، بتون ریزی رواق ها و بتون ریزی بخشی از محوطه صورت گرفته است، ضمن اینکه ساخت ۹۶ چشمه سرویس بهداشتی بیرون از فضای آن نیز در دست اقدام است.
عسگری توضیح داد: این مرکز متبرکه باتوجه به نزدیکی شهر اراک توان برگزاری مراسم های مختلف مذهبی و فرهنگی را داراست و میتوان در آینده نزدیک شاهد اجرای برنامه متنوع بود .
وی خاطرنشان کرد: در دوران مبارزه مردم با کرونا این مرکز بیشترین برنامه خود را برای حل مشکلات کرونا دربین خانواده های تحت پوشش قرار داده و در امور جهادی دست یاری همه را میفشارد.

گفتنی است؛ مرقد محمد عابد یکی از بناهای مذهبی و مهم شهرستان اراک است که در۱۲ کیلومتری شمال شهر اراک و در مجاورت روستای مشهد میقان واقع شده‌است. این امامزاده، مرقد شاهزاده محمدعابد فرزند موسی کاظم و از بناهای دوره صفویه است.

224611

مطالب مرتبط