دبیر کمیته محرومیت زدایی کنگره 4هزار شهید استان یزد:

انجام 10 خدمت توسط کمیته محرومیت زدایی/بسیاری از کمبودهای یزد به لطف شهدا برطرف می شود

دبیر کمیته محرومیت زدایی کنگره 4هزار شهید استان یزد گفت: 40 خدمت در کنگره 4 هزار شهید استان یزد در دستور قرار گرفته که 10 خدمت آن به کمیته محرومیت زدایی واگذار شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمود زارع رشکوئیه در جمع خبرنگاران با تشریح فعالیت کمیته محرومیت زدایی کنگره ملی 4هزار شهید استان یزد گفت: 40 خدمت تا زمان اختتامیه کنگره در اسفندماه؛ در دستور قرار گرفته که 10 خدمت آن به کمیته محرومیت زدایی واگذار شده است.

وی اضافه کرد: در برنامه های خود تدارک دیده که شامل 400 پروژه عمرانی، بنازسازی و مرمت 400 واحد منزل مسکونی محرومین، آماده سازی 400 جهیزیه برای خانواده های نیازمند، حمایت از4 هزار دانش آموز بی بضاعت، سرپرستی 4 هزار فرزند ایتام ، ساخت 4هزارمترمربع نمازخانه و خانه عالم، تهیه 40 هزار بسته بهداشتی، تاسیس 40 خانه هلال و4 هزارتسهیلات معیشتی، اشتغال و تولید خواهد بود.

دبیر کمیته محرومیت زدایی کنگره 4هزار شهید استان یزد افرود:برای تامین منابع این برنامه ها علاوه بر اعتبارات مازاد دستگاههای اجرایی استان ویژه پروژه های محرومیت زدایی کنگره، از ظرفیت های مجموعه های خارج از استان و خیرین ، بانکها و صنایع نیز استفاده شده ضمن اینکه دفتر خدمات محروم کشوردر حوزه زیرساخت، بنیاد علوی و بنیاد برکت هم به صورت ویژه در بسیاری از پروژه های این کمیته مشارکت دارند.

زارع در ادامه به بیان فعالیت های کمیته بهداشت و درمان کمیته محرومیت زدایی کنگره پرداخت و اظهار داشت: توسعه و تجهیز بیمارستان شهرستان خاتم به میزان 3200 مترمربع وبا اعتبار 25 میلیارد تومان، ساخت اورژانس بین راهی ساغند با اعتبار 4 میلیارد تومان، ساخت اورژانس بین راهی بهاباد به ساغند، ساخت مرکز جامع بهداشت احمدآباد وساخت 5 خانه بهداشت در نقاط مختلف استان توسط بنیاد برکت از فعالیت های این کمیته است.

دبیر کمیته محرومیت زدایی کنگره 4 هزارشهید استان یزد درادامه با اشاره به فعالیتهای کارگروه طرح هادی ابراز داشت: پروژه های این کارگروه نیز با محوریت نقاط کمتر توسعه یافته استان و با اعتبار 2 میلیارد تومان در حال انجام است که یک و نیم میلیارد توسط بنیاد علوی و500میلیون تومان هم توسط بنیاد برکت به این پروژه ها اختصاص یافته است.

زارع از اجرای پروژه های متعدد گاز رسانی به مناطق مختلف استان توسط شرکت گاز خبر داد و گفت: گاز رسانی به میانکوه، شیرکوه، ده بالا، طزرجان، بنادک سادات، آسفیچ، خرانق و 4دهستان ارنان در بخش مهریز با اعتبار 900 میلیون تومان تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین از بازسازی قنات ها و بهسازی مسیرهای آبیاری زمین های کشاورزی توسط کارگروه کشاورزی و دام این کمیته خبر داد و ابراز داشت: برای این کارگروه نیز علاوه بر بودجه های اختصاص یافته از سوی قرارگاه پیشرفت وآبادانی سپاه الغدیر ودستگاههای ذیربط، بنیاد علوی نیز 1میلیارد تومان در نظر گرفته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد؛ بازسازی ونوسازی 15مدرسه در نقاط مختلف استان را از دیگر فعالیت های کمیته محرومیت زدایی کنگره 4هزار شهید استان دانست و ابراز داشت: این بخش از کار بر عهده کارگروه آموزش و مدارس گذاشته شده که طبق هماهنگی های انجام شده با حمایت ویژه بنیاد علوی و بنیاد برکت و با اعتبار 11میلیارد و150میلیون تومان علاوه بر بازسازی 15 مدرسه 5 مدرسه جدید نیز با حمایت ویژه سازمان نوسازی مدارس ساخته شود.

زارع بازسازی گلزار شهدای والامقام در سطح استان را از دیگر برنامه های این کمیته عنوان کرد و اظهارداشت: تاکنون حدود یک میلیارد تومان برای بازسازی گلزار شهدای بهاباد؛ 100میلیون تومان برای بازسازی گلزارشهدای احمدآباد و 50 میلیون تومان برای بازسازی گلزار شهدای بنیز اختصاص یافته است.


بیشتر بخوانید؛

قرارگاه امدادگران و حافظان سلامت در یزد راه اندازی شد


دبیر کمیته محرومیت زدایی کنگره 4 هزار شهید در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ساخت تعدادی خانه ورزش روستایی، تعدادی زمین چمن مصنوعی و زمین چمن در بخشهای مختلف استان با اعبتار حدود 2 میلیارد و500 میلیون تومان از اعتبارات منابع طبیعی و آبخیز داری و همچنین اعتباری حدود 8 میلیارد تومان برای بخش ارتباطات و فناوری ارتباطات در بخشهای کمتر توسعه یافته در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: تمامی پروژه های در حال انجام این کمیته کاملا جدا از پروژه های در حال انجام دستگاه های اجرایی استان بوده و به صورت ویژه با حمایت دستگاههای دولتی و خصوصی و خیرین در حال انجام است و امسال به لطف شهدا بسیاری از کمبودها و مشکلات استان برطرف شود.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

224414

مطالب مرتبط