برگزاری اردوی تیم بسکتبال سه نفره زنان کشور در دی ماه

اردوی تیم بسکتبال سه نفره زنان در راستای حضور در پیکارهای گزینشی المپیک توکیو در دی ماه تشکیل خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، فریده شجاعی، نایب رییس زنان فدراسیون بسکتبال اظهار داشت: قرار بود اردوی تیم بسکتبال سه نفره آذر ماه برگزار شود، اما مربیان تیم‌های باشگاهی برای در اختیار گذاشتن ملی‌پوشان به دلیل تداخل با لیگ برتر، مخالفت کردند و به همین دلیل درخواست کردند تا در فاصله تعطیلات لیگ، اردوی تیم ملی اواخر دی ماه برپا شود.

وی افزود: ۱۰ نفر به اردو دعوت شدند پاسپورت «آنا بهشتیان» که اوکراینی است، درست نشد و در نهایت ۹ نفر در تمرینات تیم ملی شرکت می‌کنند.

نایب رییس فدراسیون بسکتبال با اشاره به اینکه تا قبل از عید این اردو را در سه مرحله برپا می‌کنیم، گفت: اردوی اول ۵ روزه و باقی اردوها ۳ روزه خواهد بود. با توجه به اعزام ملی‌پوشان به بازی‌های ساحلی در ۱۳ فروردین سال آینده و مسابقات گزینشی المپیک در اردیبهشت ماه از آمادگی نسبی تا آن زمان برخوردار می‌شوند. هر چند ممکن است به دلیل بحران کرونا این تاریخ هم تغییر کند.


بیشتر بخوانید؛

مثبت اعلام شدن تست کرونای دختران بسکتبال گرگان

رقابت‌های لیگ دسته یک بسکتبال به میزبانی کرمانشاه برگزار می شود


وی در خصوص تیم ملی بسکتبال ۵ نفره خاطرنشان کرد: با توجه به بحران کرونا هنوز خبری از مسابقات نیست اما در طول برگزاری رقابت‌های لیگ برتر روند انتخابی تیم ملی را خواهیم داشت تا به محض اعلام تاریخ دقیق مسابقات برون مرزی بازیکنان برای اعزام آماده باشند.

شجاعی درباره مثبت شدن تست کرونای برخی از بازیکنان تیم شهر گرگان یادآور شد: پیش از آغاز لیگ برتر، دستورالعملی را مصوب کردیم که هر تیمی بیش از پنج کرونایی داشته باشد در آن هفته بازی‌هایش لغو خواهد شد. چون هر گروه یک هفته در میان بازی می‌کنند در واقع در دو هفته قرنطینه آن تیم تمام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بازی معوقه آن تیم به دلیل آنکه مشکل تردد نداشته باشند و هزینه‌بر نباشد، یک روز قبل از بازی بعدی آنان برپا خواهد شد.

224356

مطالب مرتبط