سپند امیر سلیمانی در گفتگو با پرسون:

رعایت پروتکل های بهداشتی شوخی است / همه مردم نیاز به حمایت دارند

سپند امیر سلیمانی بازیگر سریال «بوتیمار» گفت: رعایت پروتکل ها به عقیده بنده شوخی است، نه تنها در شغل ما، بلکه در همه مشاغل همینطور است، سنجیدن تب هنگام ورود به یک اداره یا پاساژ که کفایت نمی کند، اگر ناقل بی علامت باشیم چه می شود؟

سپند امیر سلیمانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پرسون، پیرامون آخرین وضعیت فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: هم اکنون مشغول بازی در سریال «باخانمان» به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی زینب تقوایی هستم که برای پخش در زمستان از شبکه سوم سیما آماده می شود.

وی در همین راستا ادامه داد: همچنین مشغول بازی در سریال «بوتیمار» به کارگردانی علیرضا نجف زاده و تهیه کنندگی مهران مهام هستم و در حال انجام یک همکاری با علی ضیاء در برنامه «فرمول یک» هستم که انشالله به نتیجه برسد.

بازیگر سریال «باخانمان» در خصوص این سریال اظهار کرد: فیلمبرداری سریال «باخنمان» چند ماهی است که آغاز شده و تا یک ماه دیگر نیز ادامه دارد و بنده در این سریال در کنار هنرمندانی همچون حسن پورشیرازی، شهره لرستانی، افسانه بایگان، حسام محمودی، الهام اخوان، سعید امیرسلیمانی، شهرام شکیبا، خسرو احمدی و ... به ایفای نقش می پردازم.


بیشتر بخوانید؛
گفتگو با فلور نظری: هنرمندان در دوران کرونا مثل یتیم بودند
گفتگو با حبیب دهقان نسب: مخارج زندگی از ابتدای سال چهار برابر شده / خیلی از خانواده ‎ها رنگ مرغ و گوشت را نمی‎بینند


وی در ادامه پیرامون تجربه همکاری با برزو نیک نژاد اذعان کرد: سریال «باخانمان» اولین تجربه همکاری من با برزو نیک نژاد است و به عقیده بنده او از محدود کارگردان هایی است که به فیلمنامه ای که می خواهد بسازد خیلی مسلط است و این برای من خیلی جذاب است و کار بازیگر را سخت می کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص سریال «بوتیمار» اضافه کرد: سریال «بوتیمار» به کارگردانی علیرضا نجف زاده و تهیه کنندگی مهران مهام برای پخش در نوروز 1400 از شبکه سوم سیما آماده می شود و بنده در این سریال در کنار هنرمندانی همچون مرجانه گلچین، حمید لولایی، هدایت هاشمی، علی صبوری، اشکان اشتیاق و ... به ایفای نقش می پردازم.

وی در ادامه پیرامون تجربه همکاری با علیرضا نجف زاده اظهار کرد: سابقه همکاری بنده با علیرضا نجف زاده به گذشته و زمان هایی که وی هنوز دستیار بود، باز می گردد و سریال «بوتیمار» پس از سریال «زوج یا فرد» دومین همکاری بنده با او در مقام کارگردان است.

سپند امیر سلیمانی در ادامه پیرامون نقش خود در سریال های «باخانمان» و «بوتیمار» عنوان کرد: خیلی مایل به گفتن جزئیات کار پیش از پخش سریال نیستم، ولی در این حد که در سریال «بوتیمار» نقش یک کلاهبردار را دارم و در سریال «با خانمان» نقش یک پلیس را ایفا می کنم.

وی در پاسخ به اینکه آیا تجربه همچنین نقشی را در کارنامه بازیگری اش داشته یا خیر، گفت: بعد از این همه سال دیگر همه نقش ها را ایفا کرده ام هم نقش پلیس را در کارنامه ام دارم و هم نقش کلاهبردار، هرچند که بیشتر با نقش های مثبت شناخته می شوم.

بازیگر سریال «من یک مستاجرم» با اشاره به سختی های کار بازیگری در ایام کرونا، تصریح کرد: کرونا روی همه چیز تاثیر گذاشته، سختی کار ما در ایام کرونا بیشتر به صورت روحی است، اینکه در این شرایط و اوضاع بد باید در یک فضای بسته در کنار چند بازیگر و عوامل بدون ماسک باید دیالوگ بگوییم و به ایفای نقش بپردازیم برای ما استرس زا است و نمی توانیم به درستی پروتکل ها را رعایت کنیم و به نوعی ما بازیگران داریم این خطر را به جان میخریم.

وی در همین راستا افزود: من خودم سعی کردم چند ماه از محیط کار دور باشم، اما مشخص نیست چند ماه این ماجرا ادامه داشته باشد، البته به عقیده من همه آدمهایی که امروز در حال کار کردن هستند در معرض خطر هستند حالا برای ما بازیگران که امکان استفاده از ماسک را هم نداریم، خطرش بیشتر است.

من خودم سعی کردم چند ماه از محیط کار دور باشم، اما مشخص نیست چند ماه این ماجرا ادامه داشته باشد، البته به عقیده من همه آدمهایی که امروز در حال کار کردن هستند در معرض خطر هستند حالا برای ما بازیگران که امکان استفاده از ماسک را هم نداریم، خطرش بیشتر است.

بازیگر سریال «مرد دو هزار چهره» در پاسخ به اینکه آیا این استرس در ارائه نقش بازیگر نیز تاثیر دارد یا خیر، گفت : طبیعتاً این استرس ابتلا به ویروس کرونا رو همه چیز زندگی ما آدمها تاثیر گذاشته است، شما وقتی در روز تولدتان نمی توانید پدر و مادرتان که عزیزترین آدمهای زندگی شما هستند را بغل کنید و ببوسید دیگر تا آخر ماجرا را بخوانید.


بیشتر بخوانید؛
گفتگو با قربان نجفی: بازیگران بی دفاع ترین آدم ها در مقابله با کرونا هستند
گفتگو با مهدی صبائی: مردم دیگر به هم رحم نمی کنند


بازیگر سریال «شب های برره» در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در پشت صحنه فیلم ها اذعان کرد: رعایت پروتکل ها به عقیده بنده شوخی است، نه تنها در شغل ما، بلکه در همه مشاغل همینطور است، سنجیدن طب هنگام ورود به یک اداره یا پاساژ که کفایت نمی کند، اگر ناقل بی علامت باشیم چه می شود؟

وی در همین راستا ادامه داد: پروتکل در همه جا یک امر شوخی است با توجه به اینکه 30 الی 40% مبتلایان به کرونا بی علامت هستند، به عقیده بنده اگر رعایت پروتکل بر روی این ویروس تاثیر داشت، کادر درمان که به آن شدت رعایت می کنند، نباید مبتلا به این ویروس می شدند.

بازیگر سریال «پاورچین» در خصوص وضعیت معیشتی هنرمندان در این روزها و حمایت مسئولان ذیربط اذعان کرد: به عقیده بنده سوا کردن مردم کار درستی نیست و همه مردم نیاز به حمایت دارند، من دارم کار می کنم، کارمند بانک و پزشک هم دارد کار می کند و باید همه حمایت شوند، الان دوره ای است که همه آدم ها باید حمایت شوند.

در تمامی مراحل زندگی هیچکسی نسبت به دیگری برتری ندارد، افرادی که کار هنری هم انجام می دهند شغلشان است و به نظر بنده باید از همه حمایت شود، به نظرم الان دوره ای است که باید مرز شغل ها برداشته شود و با اسم شغل ها صحبت نکنیم، زیرا همه آدمها در یک موقعیت مشابه هستند و همه شرایط برای همه می تواند خطرناک باشد.

وی در همین راستا اضافه کرد: در تمامی مراحل زندگی هیچکسی نسبت به دیگری برتری ندارد، افرادی که کار هنری هم انجام می دهند شغلشان است و به نظر بنده باید از همه حمایت شود، به نظرم الان دوره ای است که باید مرز شغل ها برداشته شود و با اسم شغل ها صحبت نکنیم، زیرا همه آدمها در یک موقعیت مشابه هستند و همه شرایط برای همه می تواند خطرناک باشد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به گله هنرمندان از حمایت نهادهای سینمایی و وزارت ارشاد، گفت: آن دسته از دوستانی که انتظار حمایت داشتند باید ببینیم توقع داشتند چه حمایتی صورت بگیرد؟ یکسال است که تئاتر اجرا نمی شود، آن دسته از تئاتری ها که تخصصی در تئاتر فعالیت می کردند و از این طریق امرار معاش می کردند الان کجا هستند و از کجا باید ارتزاق کنند، آنهایی که اغلبشان مستاجر بودند، یا خواننده هایی که زندگیشان به کنسرت بند بوده الان چه حالی دارند و خیلی از مشاغلی که کرونا نابودشان کردند الان کجا هستند؟

سپند امیر سلیمانی در پایان پیرامون تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر توقف فیلمبرداری ها خاطر نشان کرد: اگر بگویم متوقف بشود هزینه زندگی ام از کجا تامین می شود، اگربگویم متوقف نشود، اگر خدای نکرده کسی به این ویروس مبتلا شود چه باید بگویم، من نمی دانم واقعاً اگر سه ماه کار نکنم چه اتفاقی خواهد افتاد، این مسئله ای است که باید مسئولان برای آن تصمیم بگیرند، به عنوان مثال من با قرنطینه ها کاملاً موافق هستم ولی از آن طرف فکر آن بنده خدایی را می کنم که باید خرج زندگی اش را بدهد.

224250

مطالب مرتبط