علیرضا نصر اصفهانی:

حال اصفهان از نظر آلودگی هوا خوب نیست

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حال اصفهان از نظر آلودگی هوا اصلا خوب نیست و در سطح کشور شرایط خوبی نداریم.

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا نصر اصفهانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: تمرکز بر کرونا نباید باعث شود که ما از آلودگی هوا غفلت کنیم. نتایج پژوهش و تحقیق در خصوص آلودگی هوا صادر شده است و در خصوص این نتایج در حال بررسی هستیم و باید با واقعیت‌ها حتما تصمیم گیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های مطالعاتی در خصوص آلودگی هوای اصفهان به نتیجه رسیده و روز گذشته نیز گزارش آن برای مدیران مربوطه ارائه شد که امیدوارم در استمرار مسیر، شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم، اضافه کرد: نتیجه پژوهش‌ها هرچه باشد باید به آن گردن نهیم و هرکدام از دستگاه‌های مرتبط که سهمی در آلاینده‌ها دارند سعی در جبران آلودگی‌ها داشته باشند و همگی به دور از بزرگنمایی، واقعیت‌ها را مدنظر قرار دهند.

نصراصفهانی با اشاره به هفته پژوهش و تقدیر از مرکز پژوهش‌های شورای شهر و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری، اظهار کرد: پژوهش سبب گشودن افق‌های تازه برای آیندگان می‌شود بدین سبب امید است با برجسته‌تر شدن نقش پژوهش در کشور، از اشتباهات و دوباره‌کاری‌ها جلوگیری شده و سبب کم شدن هزینه‌ها شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پژوهشگران باید از جایگاه خود که امر پژوهش است، صیانت کنند، افزود: نباید چشم‌داشت مالی، محور انجام پژوهش باشد که اگر چنین شود پژوهش‌ها آسیب جدی می بیند؛ کاربست پژوهش‌ها نیز باید مورد توجه باشد تا هیچ پژوهشی گرفتار قفسه کتابخانه‌ها نشود.

نصر اصفهان با بیان اینکه پژوهش موجب شناخت روشن مفاهیم پیرامونی انسان می‌شود و امیدواریم این جایگاه هر روز برجسته تر شود و ارتقا پیدا کند و شاهد کاهش اشتباهات و دوباره‌‌کاری‌ها باشیم.

وی افزود: در میدان پژوهش چندین گروه حضور دارند، ابتدا پژوهشگران هستند که امر پژوهش را به گونه ای به نتیجه برسانند که همه به پژوهش اعتماد کنند و آن را برای خود یک رسالت بدانند. متاسفانه گاهی یک تصویر ذهنی ایجاد شده که پژوهشگران به دنبال مسائل مادی هستند که این موضوع به پژوهش ضربه می زند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: گروه دوم کسانی هستند که از این پژوهش ها استفاده می کنند و اگر پژوهش‌ها و تحقیقات به منصه ظهور و بروز و اجرا نرسد موجب سر خوردگی پژوهشگران عزیز می شود. امیدواریم پژوهش ها گرفتار قفسه های کتابخانه ها نشود.

224069

مطالب مرتبط