مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد:

لزوم پرهیز از برگزاری مهمانی های حضوری در شب یلدا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شهروندان خواست برای جلوگیری از شیوع کرونا از برگزاری مهمانی های حضوری در شب یلدا پرهیز کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، آرزو فلاحی؛ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: برگزاری مراسم شب یلدا مخاطره‌ بزرگی برای سلامتی افراد در خصوص ابتلا به کرونا است، لذا با توجه به اینکه این شب برای همه ما ایرانیان مهم است، برای حفظ سلامتی از برگزاری آن در امسال پرهیز کنیم.

این مقام درمانی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ممنوعیت دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا از شهرواندان تقاضا داریم در این شب خاص از حضور در دورهمی‌های خانوادگی جهت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا خودداری کنند.

فلاحی نسبت به خطر همه گیری اپیدمی کرونا در شب یلدا گفت: اگر مردم استان کماکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و به آن پایبند باشند، احتمالاً با پیک جدید بیماری روبه‌رو نخواهیم شد.


بیشتر بخوانید:

قیمت انواع آجیل «شب یلدا» در میادین میوه و تره بار

مجریان یلدایی قاب شیشه ای


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در صورت بی توجهی به هشدارها، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرکت در مراسم شب یلدا با توجه به برودت هوا و سایر بیماری‌های فصلی در کنار کرونا احتمالا مرگ و میر بیشتری نسبت به سایر پیک‌های گذشته خواهیم داشت.

فلاحی با بیان اینکه فرش قرمز کرونا در کمین دورهمی های شب یلدا گسترده شده است، افزود: تقاضا داریم به حرمت سختی‌هایی که کادر بهداشت و درمان در این مدت متحمل شده‌اند و خطراتی که به واسطه گسترش کرونا افراد خانواده را تهدید می‌کند در خانه بمانید.

وی با ذکر اینکه رواج ویروس کرونا در جامعه موجی از نگرانی و اضطراب را به همراه آورده است، ادامه داد: این روزها که مردم در یکی از تلخ‌ترین شرایط قرار گرفته‌اند و خود و عزیزان‌ شان در معرض تهدید و آسیب جدی هستند، در صورت امکان از برگزاری دورهمی در شب یلدا پرهیز کنید.

فلاحی با بیان اینکه برگزاری مراسم شب یلدا مخاطره‌ای بزرگ برای سلامتی افراد در خصوص ابتلا به کرونا است، افزود: صله رحم در شب یلدا یکی از بهترین رسوماتی است که طی این شب انجام می‌شود، اما می‌توان این رسم پسندیده را امسال از طریق مجازی و با تماس‌های صوتی و تصویری انجام داد.

شفیعی ـ استان کردستان

224067