در شب یلدا؛

جمع نشویم تا کم نشویم/ دور همی ممنوع!

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: دورهمی‌های کوچک و بزرگ، مهمترین عامل ابتلا به ویروس کرونا بوده و محدودیت‌های کرونایی را بی اثر می‌کند.

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، محمد نوری سپهر، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: هر عاملی که باعث تجمع و دورهمی شود، باعث شیوع مجدد کرونا می شود، شب یلدا از سنت های قدیمی ایرانیان بوده و هست و نباید به بهانه آن، بزرگترها و خانواده ها را مبتلا به بیماری کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: امسال باید هر خانواده، شب یلدا را دور از اقوام و دوستان خود با رعایت دستور العمل های بهداشتی بگذراند.

نوری سپهر گفت: مطالعات زیادی در دنیا انجام گرفته است که نشان می دهد اولین عامل ابتلا به کرونا، اجتماعات و دور همی های کوچک و بزرگ است.


بیشتر بخوانید؛

برنامه دورهمی مهران مدیری یلدا پخش می شود


وی در خصوص تولید واکسن در دنیا و کشور و لزوم واکسیناسیون افزود: دنیا به پیشرفت های خوبی دست یافته است، اما هیچ یک از این واکسن ها هنوز امتحان خود را پس نداده اند و نباید در تهیه آن ها شتابزدگی انجام بگیرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ضمن این که کشور ما تجارب و سابقه درخشانی در تولید واکسن و صادرات آن به دنیا داشته است و باید به دانشمندان کشورمان اعتماد کنیم و اجازه دهیم تا مطالعات آن نهایی شود و تاکنون نتایج حاصله امیدوار کننده بوده است.

نوری سپهر در پایان در خصوص تورهای واکسن که این روزها توسط برخی سوداگران به راه افتاده است ، هشدار داد و افزود: مردم مراقب باشند و به هیچ وجه به این دلالان سلامت اعتماد نکنند.

224794