استاندار چهارمحال و بختیاری:

قاطع و جدی با توزیع‌ کنندگان مواد مخدر برخورد شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مبارزه با مواد مخدر از مهمترین موضوعات است باید برخورد قاطع و جدی با توزیع‌ کنندگان مواد مخدر صورت بگیرد.

به گزارش سایت خبری پرسون از چهار محال و بختیاری، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در چهارمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در حوزه کشفیات و مبارزه با مواد مخدر نسبت به سایر استان‌های کشور مطلوب بوده است، اظهار داشت: باید در امر پیشگیری در دو محله آلوده به مواد مخدر در مرکز استان متمرکز شویم، همچنین در این محلات مبارزه با مواد مخدر تشدید شود.

وی افزود: در این محلات مسائل بهداشتی نیز رعایت نمی‌شود و اهالی در این محلات اقدام به نگهداری اسب و دام می‌کنند، همچنین با وجود شبکه فاضلاب، برخی ساکنان این محلات فاضلاب را در محیط رها می‌کنند و برای سایر ساکنان مشکل ایجاد می‌کنند، جلسه‌ای با حضور مسئولان مرکز بهداشت، شرکت‌های آب و فاضلاب، برق و گاز برای حل مشکلات این محله تشکیل شود و اگر ساکنان همکاری لازم را نداشتند با آن‌ها برخورد قضایی صورت بگیرد.

عباسی با تاکید بر اینکه در بحث مبارزه با مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری تنها بر مرکز استان متمرکز نیستیم، اضافه کرد: تعدادی از محلات آلوده به مواد مخدر در شهرستان‌های بروجن و لردگان نیز جهت پیشگیری و مبارزه در اولویت قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید؛

فروش اینترنتی سیگار ممنوع شد


وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ برای طرح‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی از جمله بهزیستی، فنی و حرفه‌ای، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان زندان‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی و ... در حوزه مبارزه با مواد مخدر اعتبار اختصاص پیدا می‌کند لذا این دستگاه‌ها به سرعت طرح‌های خود را ارائه کنند.

عباسی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر از مهمترین موضوعات است گفت: این معضل سالیانه هزینه‌های بسیاری را به دستگاه‌های انتظامی، اطلاعاتی و ... متحمل می‌کند، همچنین سالیانه برای استعمال دخانیات هزینه‌های زیادی صرف می‌شود و این رقم معادل بخش زیادی از بودجه‌های عمرانی در کشور است.

وی با اشاره به شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی در بحث مبارزه با مواد مخدر در منطقه غرب شهرکرد، تاکید کرد: باید برخورد قاطع و جدی با توزیع‌کنندگان مواد مخدر در این منطقه صورت بگیرد و نباید اجازه دهیم این افراد چنان جسور شوند که به مامور نیروی انتظامی شلیک کنند.

عباسی با تاکید بر اصل پیشگیری در بحث مبارزه با مواد مخدر، اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در بحث مبارزه با مواد مخدر اهمیت بالایی دارد، باید در اجرای طرح‌ها به بحث مطالعات توجه جدی صورت بگیرد تا اقدامات موثر واقع شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

223993

مطالب مرتبط