برگزاری دربی های مهم جهان در شب شلوغ فوتبال اروپا

امشب دربی مادرید از سری مسابقات لالیگا و دربی منچستر از سری مسابقات لیگ برتر انگلیس برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، در هفته سیزدهم لالیگای اسپانیا، امشب اتلتیکومادریدِ صدرنشین مهمان رئال‌مادرید قهرمان فصل قبل خواهد بود، در حالی که این دربی بزرگ در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار خواهد شد.

رئال‌مادرید؛ زیزو زنده می‌شود
هفته قبل همان‌طور که زین‌الدین زیدان می‌خواست، سپری شد. بعد از برد خفیف مقابل سویا پایان کابوس پیروز نشدن در لالیگا، در لیگ قهرمانان هم مونشن‌گلادباخ را مغلوب کردند و صدرنشین شدند. البته این به منزله بهبود شرایط رئال‌مادرید نخواهد بود. کهکشانی‌ها هم در لیگ قهرمانان اول راه هستند و هم در لالیگا با صدرنشین که اتلتیکومادرید است ۶ امتیاز فاصله دارند که یک بازی هم بیشتر انجام داده‌اند. اگر رئال بتواند دربی را ببرد، زیزو به زندگی بازخواهد گشت. او این روزها حال خوشی ندارد و کلافه است. با برد دربی رئال به اتلتیکو نزدیک‌تر خواهد شد و با ساده‌تر شدن بازی‌ها، بعید نیست بتوانند تا صدر جدول هم بالا بیایند. باید دید زیزو برای نبرد با تیمی که خط دفاعی مستحکم و سرسختی دارد، چه تدبیری خواهد اندیشید.

اتلتیکومادرید؛ قدرتمندترین
دیگو سیمئونه می‌گوید اتلتیکومادرید برای کسب یک امتیاز به خانه حریف نخواهد رفت. اتلتیکو این فصل را عالی شروع کرده و نسبت به فصل پیش تیم متفاوتی شده است. فصل قبل با چند تغییر، روخی‌بلانکو ناهماهنگ بود و در نهایت هم از کورس قهرمانی خیلی زود جا ماند. حالا ۷ برد متوالی دارند و در ۱۰ بازی ابتدایی فصل فقط ۲ گل دریافت کرده‌اند. اگر مقابل رئال مقاومت کنند و گل نخورند، می‌توانند امتیازهای ارزشمندی از ورزشگاه کوچک دی‌استفانو با خودشان ببرند. اتلتیکو چند سالی زیر سایه بارسلونا و رئال‌مادرید بود و سیمئونه می‌خواهد نشان دهد تیمش قدرتمندترین تیم فعلی لالیگاست. معمولاً سالیان اخیر در خانه رئال نتایج خوبی گرفته‌اند و بعد از مدت‌ها فصل قبل مغلوب شدند. در کل اتلتیکو همیشه برای نبرد با رئال در خانه حریف انگیزه بالایی داشته.

آخرین جدال
اول فوریه ۲۰۲۰ دربی برگشت فصل قبل در سانتیاگو برنابئو با حضور تماشاگران برگزار شد. تک گل بنزما برد کهکشانی‌ها را در آن بازی رقم زد.

آمار بازی
۲۲۵) دربی مادرید ۲۲۵ مرتبه در تاریخ برگزار شده است. رئال موفق شده در ۱۱۱ بازی برنده شود و اتلتیکو یکی بیشتر از نصفِ رئال یعنی ۵۶ بازی را برده. ۵۸ بازی هم مساوی شده است.
۱۶۶) در ۱۶۶ نبردِ مادرید در لیگ، رئال ۸۸ برد و اتلتیکو ۳۹ برد کسب کرده‌اند. ۳۹ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۸) رئال‌مادرید در ۸ دربی آخر لالیگایی مقابل اتلتیکومادرید بازنده نشده است. در واقع ۴ فصل است که رئال به اتلتیکو نباخته. آخرین برد اتلتیکو به فوریه ۲۰۱۶ برمی‌گردد.
۶) کهکشانی‌ها در دربی قبلی بعد از ۶ دربی موفق شدند در خانه خودشان اتلتیکو را شکست دهند. در ۷ دربی قبلی خانگی فقط یکی را برده‌اند.
۴) دربی‌های زیادی اخیراً مساوی شده است. از ۷ دربی آخر مادرید ۴ بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیده.
۷) اتلتیکو ۷ بازی آخرش در لالیگا را برده و در ۴ بازی آخر گلی هم دریافت نکرده است.
۲) تیم سیمئونه در ۱۰ بازی نخستش در این فصل فقط ۲ گل خورده، یعنی به طور میانگین ۰٫۲ گل در هر بازی.

مصدومان و محرومان
ادن آزار، لوکا یوویچ و فدریکو والورده قطعاً به دربی مادرید نمی‌رسند و ماریانو دیاس هم احتمالاً به دلیل مصدومیت غایب دیگر رئال‌مادرید خواهد بود. دیگو کاستا و خوسه خیمنس هم مصدومان اتلتیکومادرید خواهند بود که دربی را از دست داده‌اند.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید: کورتوا، کارواخال، واران، راموس، مندی، مودریچ، کاسمیرو، کروس، آسنسیو، اودگارد و بنزما
اتلتیکومادرید: اوبلاک، ساویچ، فلیپه، اِرموسو، تریپیه، یورنته، سائول، کوکه، کاراسکو، فلیکس و سوارس


بیشتر بخوانید؛

شب سرنوشت‌ساز مادریدی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا

VAR ؛ واژه ای نامتعارف در این روزهای فوتبال جهان


مهم‌ترین نبرد این هفته امشب از ساعت ۲۱ در اولدترافورد برگزار خواهد شد. پیش از این دربی، حال و روز منچستریونایتد و منچسترسیتی خوب نیست و هر دو به برد نیاز دارند. کریس کاوانا، داور بازی حساس امشب خواهد بود.

منچستریونایتد؛ جای پای اوله
به خواندن اخباری پیرامون جایگاه لرزان اوله‌گنار سولشائر عادت کرده‌ایم. این نوسان‌های عجیب منچستریونایتد هواداران‌شان را کلافه کرده است. هر وقت که نتیجه‌ای ضعیف رقم می‌خورد با نتیجه‌ای خوب جبران می‌شود و اوله هم در تیم جایش را محکم می‌کند. در هر صورت با این وضعیت منچستریونایتد مشخص نیست آینده روشنی داشته باشد، ولی آن‌طور که پیداست، باشگاه فعلاً برنامه‌ای برای برکناری سرمربی ندارد. دیدار مقابل منچسترسیتی را آخرین مرتبه بردند و سولشائر می‌تواند از انگیزه شاگردانش برای دربی استفاده کند تا دوباره به لیگ برگردند. یونایتد ۱۹ امتیازی است و خیلی با صدر جدول فاصله ندارد.

منچسترسیتی‌؛ هنوز فرصت هست
نتایج خوب در لیگ قهرمانان اروپا باعث شده شرایط پپ گواردیولا با همتایش در منچستریونایتد تفاوت زیادی داشته باشد. از طرفی اخیراً قراردادش را هم تمدید کرده و مشخصاً باشگاه منچسترسیتی آینده‌اش را با پپ ترسیم کرده است. سیتی با ۲ برد مقابل برنلی و فولام کمی نتایج ضعیف قبلی را جبران کرد و با توجه به یک بازی معوقه و فاصله ۶ امتیازی با صدر، فرصت برای جبران دارند. البته رقیب همشهری یک امتیاز بیشتر کسب کرده و باید کنارش بزنند تا بتوانند مسیری که می‌خواهند را بروند. سیتیزن‌ها هم می‌خواهند شکست قبلی در اولدترافورد را تلافی کنند. پپ سال‌های قبل در اولدترافورد نتایج خوبی گرفته.

آخرین جدال
دربی قبلی تماشاگر داشت و منچستریونایتد در اولدترافورد آن را از منچسترسیتی ۲ بر صفر برد. مارسیال و مک‌تامینی برای شیاطین‌سرخ گل زدند.

آمار بازی
۱۸۲) دربی منچستر ۱۸۲ مرتبه برگزار شده که منچستریونایتد ۷۶ برد و منچسترسیتی ۵۴ برد داشته‌اند و ۵۲ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۴۶) در ۴۶ دربی لیگ برتری، شیاطین‌سرخ ۲۳ برد داشته‌اند و سیتیزن‌ها به ۱۵ پیروزی رسیده‌اند. ۸ بازی هم مساوی شده است.
۸۱) دربی منچستر ۸۱ مرتبه در اولدترافورد برگزار شده است که یونایتد ۳۴ برد و سیتی ۲۱ برد در این زمین کسب کرده‌اند و ۲۶ بازی هم برنده نداشته.
۷) سیتیزن‌ها با ۷ برد در اولدترافورد بیش از هر تیم دیگری در خانه شیاطین‌سرخ پیروز شده‌اند. ۶ برد در ۹ فصل اخیر رقم خورده است.
۴) منچسترسیتی در دربی قبلی اولدترافورد پس از ۳ برد و یک تساوی، سرانجام به منچستریونایتد باخت.
۳) از بین مربیانی که ۴ مرتبه یا بیشتر مقابل پپ گواردیولا قرار گرفته‌اند، بهترین آمار را اوله‌گنار سولشائر با ۶۰ درصد پیروزی داشته. او ۳ بازی از ۵ بازی مقابل پپ را برده است.
۳) در صورتی که آنتونی مارسیال به این بازی برد و گل بزند، اولین بازیکن منچستریونایتد بعد از اریک کانتونا خواهد بود که در ۳ دربی متوالی یا بیشتر گل زده است. کانتونا بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ در ۵ دربی متوالی گل زد.
صفر) رحیم استرلینگ ستاره منچسترسیتی هنوز در حسرت گلزنی مقابل منچستریونایتد است. او در ۱۶ بازی لیگ برتری مقابل یونایتد بازی کرده و ۲۹ موقعیت هم داشته، ولی هیچ گلی به ثمر نرسانده.

مصدومان و محرومان
ادینسون کاوانی و آنتونی مارسیال، مهاجمان نوک منچستریونایتد مصدوم شده‌اند. با این حال کادر پزشکی شیاطین‌سرخ در تلاش است این ستاره‌ها را به نبرد مهم منچستر برساند. ایلکای گوندوغان و اریک گارسیا هم مصدومان منچسترسیتی هستند. آنها هم روزهای پایانی آسیب‌دیدگی را سپری می‌کنند و ممکن است به دربی برسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد: دخئا، وان‌بیساکا، لیندلوف، مگوایر، تلس،‌فرد، مک‌تامینی، ماتا، فرناندس، رشفورد و گرینوود
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، استونز، دیاس، کانسلو، فرناندینیو، رودری، محرز، دبروینه، استرلینگ و ژسوس

منبع: خبرورزشی

223879

مطالب مرتبط