بازگشت زندگی به اردوی رئال مادرید با هنرنمایی بنزما

رئال مادرید در شب پایانی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا با دبل کریم بنزما برابر نماینده آلمان به برتری رسید و به‌عنوان صدرنشین راهی دور حذفی این مسابقات شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، در آخرین شب از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، رئال‌مادرید و اتلتیکومادرید با برتری مقابل رقبا از خطر حذف نجات پیدا کردند و بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی هم پیروز شدند.

در گروه A، بایرن‌مونیخ موفق شد ۲ بر صفر لوکوموتیو را شکست دهد. زوله و چوپوموتینگ در دقایق ۶۳ و ۸۰ برای باواریایی‌ها گل زدند. بایرن با این برد ۱۶ امتیازی شد تا صعودش را قاطعانه جشن بگیرد.

اتلتیکومادرید هم که در خطر حذف بود با ۲ گل ردبول زالتسبورگ را شکست داد. اِرموسو و کاراسکو در دقایق ۳۹ و ۸۶ برای اتلتیکو گل زدند تا این تیم با ۹ امتیاز راهی مرحله بعدی شود. ردبول ۴ امتیازی هم به لیگ اروپا رفت.

در گروه B، رئال‌مادرید از خطر حذف برای نخستین مرتبه در فرمت جدید لیگ قهرمانان نجات یافت. مادریدی‌ها ۲ بر صفر مونشن‌گلادباخ را شکست دادند. بنزما در این بازی درخشید و ۲ گل با ضربه سر در دقایق ۹ و ۳۲ گل زد. رئال ۱۰ امتیازی صدرنشین این گروه شد و گلادباخ با ۸ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت تا هردو تیم صعود کنند.

شاختار دونتسک هم بدشانس بود که با تساوی بدون گل مقابل اینتر حذف شد. این تیم ۸ امتیاز کسب کرد و به دلیل شکست عجیب در دیدارهای رفت و برگشت مقابل گلادباخ مجبور به حضور در لیگ اروپا شد. اینتر ۶ امتیازی هم در رده آخر قرار گرفت.


بیشتر بخوانید؛

بازی مرگ و زندگی کهکشانی ها در شب پایانی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا

صعود یاران طارمی در شب شکست عجیب رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا


در گروه C، منچسترسیتی با برد شیرین ۳ گله مقابل مارسی به کارش خاتمه داد. تورس، آگوئرو و استرلینگ در دقایق ۴۸، ۷۷ و ۹۰ برای سیتی گل زدند. شاگردان پپ با ۱۶ امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند. مارسی هم با ۳ امتیاز آخر شد.

پورتو هم با ۲ گل در یونان مقابل المپیاکوس پیروز شد. در این بازی که مهدی طارمی روی نیمکت پورتو بود و به میدان نرفت، اوتاویو در دقیقه ۱۰ (پنالتی) و اوریبه در دقیقه ۷۷ برای پورتو گل زدند. تیم پرتغال با ۱۳ امتیاز صعود کرد. المپیاکوس هم که ۳ امتیاز کسب کرد با توجه به برتری در بازی رودررو با مارسی به لیگ اروپا رفت.

در گروه D لیورپول در دیداری که بسیاری از ستاره‌هایش را در ترکیب نداشت، مقابل میتیلند با تساوی یک-یک متوقف شد. صلاح در دقیقه یک برای لیورپول گل زد، اما پنالتی‌ای که VAR به میتیلند هدیه داد را شولتس دقیقه ۶۲ تبدیل به گل کرد تا بازی برنده نداشته باشد. لیورپول با ۱۳ امتیاز صدرنشین این گروه شد.

آتالانتا با این که برای صعود فقط یک تساوی نیاز داشت مقابل آژاکس یک بر صفر پیروز شد. تک گل تیم ایتالیایی را موریل در دقیقه ۸۵ به ثمر رساند. آتالانتا با ۱۱ امتیاز دوم شد و آژاکس هم با ۷ امتیاز سوم شد تا راهی لیگ اروپا شود.

منبع: خبرورزشی

223712