نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس:

چرا مردم کامیاران در تامین آب شرب بهداشتی باید این همه مشکل داشته باشند؟!

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس در طرح سئوال از وزیر نیرو، گفت: چرا مردم شهرستان کامیاران باید در تامین آب شرب سالم و بهداشتی دچار این همه مشکل باشند. مردم محروم شهرستان کامیاران از مدیران وزارت نیرو انتظار توجه مضاعف دارند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، محسن فتحی، نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی امروز پس از حضور در روستاهای منطقه کامیاران و شنیدن مطالبات مردم، طرح سوال از وزیر نیرو را مجددا به جریان انداخت.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در این طرح سوال، با اشاره به مشکلات متعدد آب و فاضلاب شهرستان کامیاران گفت: پروژه مجتمع آبرسانی «هلتوشان» قرار بود مشکلات آب شرب 14 روستای بخش موچش از توابع این شهرستان را مرتفع سازد. اما با عدم تخصیص اعتبار این پروژه با کندی پیش می رود و تکمیل خط انتقال آب، تکمیل و ساخت مخازن آب، بهسازی دهنه چشمه ها، ساخت و تجهیز ایستگاه‌های پمپاژ و ... هنوز انجام نگرفته است.

فتحی بیان کرد: پس از مدت ها اعتبار لازم برای پروژه آبرسانی روستاهای کاشتر، میسوراب و زیویه تامین نشده است و پروژه های مروارید، ورمکان، ماویان، کیله گلان، میرگسار، قورق و کره گل شهرستان کامیاران نیز هر کدام به نوعی یا به دلیل عدم تخصیص اعتبار زمین گیر شده اند و یا با سرعتی بسیار کند به پیش می‌روند.


بیشتر بخوانید:

جایگاه نخست دیواندره در جذب اعتبارات استانی/بهره برداری از تصفیه خانه آب شرب دیواندره

منبع آلودگی آب شرب سنندج؛ ورود فاضلاب روستای «سراب قامیش» است


نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران با اشاره به اینکه نزدیک به 70 روستای کامیاران تحت پوشش نیستند و بالای 90 روستای تحت پوشش نیز از نظر کمی و کیفی دارای مشکلات عدیده ای هستند اظهار داشت: پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب کامیاران 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل نیازمند تزریق اعتبار است.

وی با طرح سوال از اردکانیان پرسید: چرا وزارت نیرو به مشکلات آب و فاضلاب شهرستان کامیاران رسیدگی نمی کند؟ چرا اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان کامیاران اختصاص داده نمی شود؟ مگر استان کردستان جزو استان های پر بارش نیست؟ چرا مردم شهرستان کامیاران باید در تامین آب شرب سالم و بهداشتی دچار این همه مشکل باشند. مردم محروم شهرستان کامیاران از مدیران وزارت نیرو انتظار توجه مضاعف دارند.

عباسعلی ـ استان کردستان

223648

مطالب مرتبط