یادداشت؛

تاملی در افکار معترضان در تکیه معاون الملک

اعتراض حق مسلم هر گروه و قشری است، ولی این اعتراضات باید از چندین منشور پیروی کنند و در چارچوب خاصی برگزار شوند، نخست اینکه اعتراضات باید از مجرای قانونی پیگیری شود، دوم اینکه در پس این اعتراضات خواسته هایی نامشروع و غیرقانونی پنهان نباشد و...

سایت خبری پرسون-چند صباحی است که انتشار کلیپ هایی در فضای مجازی، بخشی از جامعه کرمانشاه را ملتهب کرده است و عملا شاهد تجمع اعتراضی گروه های خاصی در تکیه معاون الملک کرمانشاه هستیم.
طبق نص صریح قانون، اعتراض حق مسلم هر گروه و قشری است، ولی این اعتراضات باید از چندین منشور پیروی کنند و در چارچوب خاصی برگزار شوند، نخست اینکه اعتراضات باید از مجرای قانونی پیگیری شود، دوم اینکه در پس این اعتراضات خواسته هایی نامشروع و غیرقانونی پنهان نباشد و...

در سخنرانی روز گذشته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، افراد حاضر در تجمع اعتراضی و... عینا شاهد یک حرکت سوال برانگیز بودیم تا اینکه سخنان مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه حدسیات نگارنده را به یقین تبدیل کرد.

حجت الاسلام یوسف احمدی؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در جمع معترضین به ساخت کلیپ های مذکور در تکیه تاریخی معاون الملک عملا و رسما خواهان عزل مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه می شود!!

این در حالی است که روز گذشته هیاتی از سازمان میراث فرهنگی کشور برای بررسی این وضعیت با هوشنگ بازوند؛ استاندار کرمانشاه دیدار و گفتگو می کنند.

در این دیدار، استاندار کرمانشاه با حمایت از عملکرد امید قادری؛ مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه وی را مدیری لایق عنوان می کند و تاکنون پروژه عزل مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه و مصادره تکیه معاون الملک ناکام مانده است.

اما با این وجود همچنان فشارها برای مصادره این مکان که به نوعی شناسنامه تاریخی کرمانشاه محسوب می شود، ادامه دارد، مکانی که روزانه مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی بوده و هست.

تاسف بارتر اینکه دو نفر از نمایندگان حوزه انتخابیه کرمانشاه در مجلس در میان معترضان به ساخت و انتشار کلیپ های موجود دیده می شوند، نمایندگانی که بعد از نزدیک به 11 ماه به جز سخنرانی و مصاحبه با رسانه ها، هیچ عملکردی در کارنامه آنها مشاهده نمی شود و حضور آنان در میان معترضان برای مخاطبین جای سوال داشته و دارد.

حال باید از کسانی که در محوطه تاریخی تکیه معاون الملک کرمانشاه به نشانه اعتراض تجمع کرده اند پرسیده شود که در قبال کلیپ زورگیری از دختر کرمانشاهی که در محله فرهنگیان فاز یک این شهر روی داد و اتفاقا خبر آن حتی در رسانه های برون مرزی و معاند با نظام، انعکاس پیدا کرد، چه عکس العملی انجام دادند!! آیا جز سکوت کار دیگری انجام دادند؟!

مصادره تکیه تاریخی معاون الملک آن هم به بهانه ساخت کلیپ های غیرمجاز در آن به سود یک جریان خاص اگر عملی شود بی گمان این گروه و جریان خاص در آینده با بهانه های دیگر سراغ طاق بستان، بیستون و... نیز خواهند رفت.

نگارنده هم بی شک کار ضدارزشی و ضداجتماعی سازندگان کلیپپ های مذکور در محوطه تاریخی تکیه معاون الملک را ناپسند و زشت می داند و آن را مغایر با داشته های دینی می بیند اما با این وجود در هر کاری باید به فکر و عقل خود رجوع کرد.

تا زمانی که دستگاه های امنیتی، نظارتی، قضایی متولی این امور هستند باید همه به نوعی دربرابر قانون تمکین کنیم و با حرکات به ظاهر احساسی فضای جامعه را بیشتر از این ملتهب نسازیم.

در آخر باید گفت که این همه شانتاژ رسانه ای در قضیه مذکور در این وضعیت کرونایی می تواند هزینه های سنگینی برای کلانشهر کرمانشاه داشته باشد و به نوعی این شهر را به سمت پس رفت هول دهد.

نویسنده: اردلان فخری

223631

نظرات شما ( 1 نظر )

منال کرماشان |
پنج شنبه 20 آذر 139901:03
نگارنده باید به این نکته توجه میکرد که همان مسوولی که از او طرفداری میکند پس از مشخص شدن موضوع در جبهه چه کسانی بازی می‌کند و به جای جبهه گیری در مقابل این عمل ضد اخلاقی که مردم مظلوم این شهر و خطه را مکدر کرده در پی لاپوشانی قصورات مجموعه اش بر میاید و این کلیپ را صرفا فتوشاپ می داند. از نظر بنده اینگونه مسوولی ارزش یک روز ماندن بر روی صندلی میراث فرهنگی که باید نشردهنده میراث ناب فرهنگی این مرز و بوم باشد را ندارد. اگر فرهنگ ما عدم پاسخگویی در مقابل مجموعه زیر دست ماست همین بهتر که این را فرهنگ بی فرهنگی بنامیم.