مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:

ما امر به سکوت هستیم/ جوابگو باشید؟+فیلم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با توجه به حرکت غیراخلاقی و غیرانسانی اجرای چالش حرکات موزون در مکان تکیه حسینی معاون الملک، گفت: ما امر به سکوت هستیم اینجا جمع شده ایم اگر امر به سکوت نبودیم اتفاقات دیگری می افتاد. در خانه امیرالمومنین نامحرم وارد شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، حجت‌الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با حضور مردم کرمانشاه در تجمعی گسترده نسبت به این حرکت غیراخلاقی ( اجرای چالش حرکات موزون در مکان تکیه حسینی معاون الملک) گفت: ما امر به سکوت هستیم، که اگر امر نبودیم، اتفاقات دیگری می افتاد؛ در خانه امیرالمومنین نامحرم وارد شده است.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی افزود: مسئولی که متذکر می شوید تجمعی صورت نگیرد؛ این تجمع عزاداران سیدالشهدا است که برای نفوذ فرهنگی اشک و خون می ریزند، و من و شما باعث شده ایم این ولنگاری های ناگواراتفاق بیفتد.

وی افزود: تکیه بیگلربیگی مانند این تکیه از تکیه های قدیمی است که به قهوه خانه تبدیل شده است؛ چه کسی این کار را انجام داده است،که جوابگو باشد؟!


بیشتر بخوانید؛

دشمن پیش از آن ‌که از خون شهید به هراس آید، از حجاب کوبنده­‌ وحشت دارد/ دستگیری 4 هنجار شکن در کرمانشاه

جواب کوبنده انقلابیون کرمانشاه به اجرای چالش حرکات موزون در تکیه معاون الملک

تکایا به محل ابتذال در سایه شوم بی‌تدبیری متولیان فرهنگ تبدیل شده است


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: جایی که روضه ابا عبدالله بر پا می شود طبق فرموده امام صادق(ع) ؛ حضرت زهرا (س) در این مکان حضور می یابد؛ با این حال مکان ورود ایشان را، به قهوه خانه تبدیل کرده اید!

مردم کرمانشاه، در مکان تکیه معاون الملک خواستار رسیدگی دستگاه قضا و برخورد با عاملان این حرکت غیر دینی و جریان ضد انقلابی شدند.

در توصیف این مکان تاریخی_ مذهبی آمده است که؛ یکی از قدیمی ترین تکیه های کشور به نام تکیه معاون الملک در شهر کرمانشاه واقع شده است، که بزرگ ترین تکیه مینیاتوری جهان می باشد و به لحاظ معماری و کاشی کاری فوق العاده زیبایش در جهان بی همتا است.

از این تکیه به عنوان یکی از آثار با ارزش تاریخی و مذهبی استان کرمانشاه یاد می شود. تکیه معاون الملک نام تکیه ای در شهر کرمانشاه است که ۱۱۴ سال پیش و در دوران قاجار ساخته شده است. این تکیه که در خیابان قدیمی آبشوران واقع است، از چند بخش حسینیه، عباسیه و زینبیه تشکیل شده است.

بخش حسینیه ی این تکیه در سال ۱۲۸۱ هجری شمسی ساخته شد تا در آن مراسم تعزیه و سوگواری شهادت امام حسین (ع)برگزار شود و بعد از ساخته شدن یک سال بعد مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۲۸۲، مشروطه خواهان این تکیه را به توپ بستند و به همین دلیل ویران شده و به آتش کشیده شد. مدتی اتفاقاتی این چنینی پشت هم رخ داد و سازنده ی بنا هم ترور شد.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

223508