رئیس پارک علم و فناوری یزد خبر داد؛

پهنه علم و فناوری استان یزد نخستین پهنه کشوری

رئیس پارک علم و فناوری یزد گفت: با پیگیری‌های انجام شده موافقت اصولی پهنه علم و فناوری استان که نخستین پهنه کشوری می باشد صورت گرفته که می تواند به توسعه پایدار منطقه ای کمک کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمدمهدی لطفی، رئیس پارک علم و فناوری یزد در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه مجازی دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار یزد گفت: خوشبختانه امسال ۱۰۰ شرکت کننده در نمایشگاه مجازی حضور یافته اند که علیرغم محدودیت های موجود به دلیل فرصت بالای شبکه های اجتماعی و فضای مجازی شاهد رشد آمار شرکت کنندگان هستیم.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده موافقت اصولی پهنه علم و فناوری استان که نخستین پهنه کشوری می باشد صورت گرفته که می تواند به توسعه پایدار منطقه ای کمک کنند.

رئیس پارک علم و فناوری یزد افزود: تاسیس پهنه ها یک موضوع دوسویه میان حوزه فناوری و شهری است. فلذا می بایست نهادهای شهری که وظیفه سیاست‌گذاری در شهرها را بر عهده دارند نیز از این مسئله حمایت داشته باشند.


بیشتر بخوانید؛

میزان تخریب قلعه فیروزآباد ابرکوه فعلا 60 درصد است


لطفی ابراز داشت: بر اساس مطالعات در فاز کوتاه‌مدت یک محدوده ۴۰ هکتاری در نظر گرفته شد. در فاز بلندمدت این میزان به بیش از ۳۰۰ هکتار خواهد رسید.

وی تاکید کرد: این پهنه با بازآفرینی های صورت داده می تواند ارزش افزوده و آورده بسیار برای شهر و استان یزد داشته باشد.

لطفی گفت: برخلاف تصورات این پهنه محدودیتی برای شهروندان ایجاد نکرده و می‌تواند مشاغل را از مشاغل عادی به های تک تبدیل کند. در واقع نه تنها محدودیت ایجاد نمی کند بلکه به توسعه نیز کمک می کند.

انتهای پیام/

223511