رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری یزد خبر داد:

راه اندازی نهضت ملی مناسب سازی توسط یزدی ها

نیکنام هدف از برگزاری جشنواره گردشگری معلولان را راه اندازی یک نهضت ملی برای مناسب سازی عنوان کرد و اذعان داشت: برگزاری این جشنواره، موجب شد یزد به عنوان شهر پایلوت دسترس پذیر انتخاب شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، سپنتا نیکنام عصر امروز در نشست آنلاین خبری کمیته مناسب سازی شورای شهر یزد با بیان اینکه موضوع مناسب سازی شهر یزد از سال 1396 آغاز شد گفت: در اولین اقدام یک پارک در هر منطقه را مناسب سازی کردیم و برای اینکه مناسب سازی استاندارد صورت گیرد در این زمینه از معلولان کمک گرفیتم و در هر منطقه یک ناظر معلولان بر اجرای دقیق کار قرار دادیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری یزد افزود: بعد از این اتفاق متوجه شدیم که تنها نظارت این عزیزان کافی نسیت چرا که زمانی که ناظر به پیمانکار مراجعه می کند و ایرادات را بیان می دارد خیلی به آن اهمیت داده نمی شود بنابراین در فرم تسویه حساب امضای ناظر را لحاظ کردیم و تحویل پروژه را به امضای ناظر معلول منوط کردیم.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در شورای شهر ردیف اختصاصی بودجه برای مناسب سازی در نظر گرفته شد اظهار داشت: در این ردیف یک هزارم بودجه شهرداری را به این امر اختصاص دادیم.

نیکنام در ادامه به مناسب سازی تمامی اتوبوس های شهری که امکان مناسب سازی داشتند اشاره کرد و افزود: در شورای شهر نیز مصوبه ای تصویب شد که تنها با خرید اتوبوس هایی که امکان مناسب سازی داشته باشند موافقت شود ضمن اینکه در کنار مناسب سازی اتوبوس های شهر دو دستگاه ون مناسب سازی شده هم در اختیار انجمن معلولان ضایعه نخاعی قرار گرفت تا معلولان به صورت رایگان از آن ها استفاده کنند.

عضو شورای شهر یزد هزینه ماهانه این دو دستگاه ون را 30 میلیون تومان دانست و در توجیه علت این هزینه کرد اظهار داشت: ما سالانه برای حمل و نقل افراد سالم چند ده میلیارد تومان هزینه می کنیم و چون معلولان هم بخشی از شهروندان شهر هستند تصمیم گرفتیم این هزینه را متقبل شویم.

نیکنام در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری اولین جشنواره گردشگری معلولان در یزد گفت: با توجه به اینکه یکی از شهرهای هدف گردشگری شهر جهانی یزد بود تصمیم به مناسب سازی اماکن گردشگری گرفته شده و مراکز مهم گردشگری شهر یزد نظیر باغ دوات آباد، امیرچقماق، مسجدجامع، آتشکده و ... به طور کامل مناسب سازی شده و سپس با حضور 60 معلول کشور این جشنواره برگزار شد.


بیشتر بخوانید؛

فوت سه معلول در یزد بر اثر کرونا


وی هدف از برگزاری این جشنواره را راه اندازی یک نهضت ملی برای مناسب سازی دانست و اذعان داشت:برگزاری جشنواره گردشگری معلولان، موجب شد یزد به عنوان شهر پایلوت دسترس پذیر انتخاب شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد از تشکیل کمیته مناسب سازی در شورای شهر یزد با ریاست شورای پنجم خبر داد و گفت: این کمیته با عضویت روسای کمیسیون های فرهنگی،عمرانی و خدمات شهری تشکیل شده که تمامی خدمات مناسب سازی زیر نظر این کمیته انجام می شود.

نیکنام استفاده از مترجم ناشنوایان در برنامه های صدا و سیمای مرکز یزد، همچنین خرید دو دستگاه ون برای دانش آموزان مدرسه استثنایی یزد را از دیگر اقدامات این کمیته دانست.

این عضو شورای شهر یزد با اشاره به اجرای طرح هفت خوان در یزد اظهار داشت: این طرح با حضور مقامات کشوری افتتاح و همزمان کلنگ 5 طرح دیگر در مناطق شهرداری نیز بر زمین زده خواهد شد.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

223308