مطالبه مردم لرستان:

درخواست برخورد قانونی با هتک کنندگان قوم بزرگ لر

پیرو به سخره گرفتن قوم لر توسط بهاره رهنما از بازیگران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جمعی از مردم لرستان در بیانیه ای از دادستان تهران برخورد قانونی با هتک کنندگان قوم بزرگ لر را درخواست کردند.

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، پیرو به سخره گرفتن قوم لر توسط بهاره رهنما از بازیگران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جمعی از مردم لرستان بیانیه ای به شرح ذیل درخواست کردند:

جناب آقای علی القاصی مهر دادستان تهران؛

باسلام وتحیات

احتراما معروض میدارد، که سرکارخانم بهاره رهنما از بازیگران صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران اخیرا در برنامه شام ایرانی گفته های بانو « شهرزاد کمال زاده » را به تمسخر می گیرند.

در این برنامه شهرزاد کمال زاده، طبق نمایشی که در برنامه شام ایرانی تعیین شده است؛ به عنوان یک دختر لر، از رسوم و سنتهای قوم خودش «لر» درخصوص ازدواج مبنی بر گرفتن« شیربها »از داماد سخن می گوید که سرکارخانم رهنما میان حرف کمال زاده می پرد و با خنده و تحقیر ی که حتما جزو سناریوی نمایش تمسخر یک قوم تعیین شده بود! می گوید: « خنده داره، ظاهر شما مثل "نیکول کیدمن" است، اما تفکرات و رسم تون" لرررر " حالم بهم، میخوره از این تفکرات و رسوم » و به خنده ادامه می دهد‌...!؟

و متاسفانه این نگرش وگفته های سرکارخانم رهنما دربرنامه سیما، با مخاطبین انبوه باعث تشویش اذهان عمومی قوم و جامعه با اصالت و نجیب، ایثارگر و صددرصد شیعه لرستانی، که علاوه بر شمولیت در استان لرستان و استانهای همجوار است، در چندین استان دیگر از جمله تهران، البرز، قزوین و... پراکنده و درحال خدمت به جامعه ایران اسلامی می باشند گردید. و باعث تهیه خوراک تبلیغاتی برای رسانه های بیگانه شده است. لذا با توجه به اصول مترقی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ازجمله اصول ۱۵و۱۹ درخصوص جایگاه قانونی و ارزشی اقوام ایرانی و همچنین ماده ۴۹۹مکرر قانون مجازات های اسلامی درخواست احضار و برخورد قانونی با افراد هتاک درقالب برنامه سازان، برنامه شام ایرانی، و فردمذکور، راداریم، باشد که با برخورد قانونی با افراد هتاک و اکاذیب گو، به قومیت های اصیل ایرانی جلوی اینگونه رفتارهای ناشایست گرفته شود و درس عبرتی برای دیگران باشد.

با سپاس

علی قدرت نجفی: رسانه نگار برای صلح جهانی و از طرف مردم نجیب لرستان، حزب توسعه گرای اعتلای لرستان، اصحاب رسانه استان، انجمن خبرنگاران وروزنامه نگاران و انجمن روابط عمومی لرستان

223195