فرمانده مرزبانی آذربایجان ‌غربی خبر داد:

کشف ۶۲۵ راس دام در مرزهای آذربایجان‌ غربی

فرمانده مرزبانی آذربایجان ‌غربی از کشف ۶۲۵ راس انواع احشام برای مقابله با قاچاق دام در مرزهای این استان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان غربی، سردار یحیی حسین‌خانی با اشاره به اینکه در سال جهش تولید، نظارت و کنترل مداوم مرزبانان بر نوار مرزی بیشتر شده و تلاش آنان در حراست از کیان ایران اسلامی به صورت جهشی افزایش یافته است، افزود: مقابله با قاچاق احشام از جمله مهمترین برنامه های فرماندهی مرزبانی استان بوده که در این راستا، امسال بیشترین میزان کشفیات دام قاچاق در مرزهای استان صورت گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: این احشام در شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر و سردشت کشف شده است.

وی اظهار داشت: کارشناسان ارزش ریالی احشام کشف شده را ۱۸ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: در این رابطه ۲ نفر متهم نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

وی اضافه کرد: مرزبانان در همه شرایط جغرافیایی و نامساعد جوی و با استفاده از آخرین امکانات الکترونیکی و اپتیکی از کیان اسلامی حراست می کنند تا امنیت پایدار را در مرزهای استان برقرار کنند.

طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان غربی حدود ۹۶۷ کیلو متر است؛ این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلو متر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با جمهوری خودمختار نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلو متر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلو متر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

منبع: ایرنا

223088