فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی:

بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شد

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی خبر داد: در هشت ماهه امسال با تلاش مرزبانان بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در نقاط مرزی آذربایجان غربی کشف و ضبط شده اند.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان غربی، فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی در مراسم تودیع و معارفه فرماندهان مرزبانی سردشت ضمن تسلیت شهادت دانشمند هسته ای گفت: مرزبانان جان خود را در طبق اخلاص نهاده و با تمام توان و امکانات و در سخت ترین شرایط از مرزهای کشور حراست می کنند.

سردار حسین خانی افزود: با تلاش مرزبانان از ابتدای سالجاری تا کنون ۸۷۸ میلیارد و ۶۰۱ میلیون ریال از انواع کالای قاچاق شامل دارو، ارز، کالای ضدفرهنگی و احشام در مرزهای سطح استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۲ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: این حجم از افزایش قاچاق نشان از دسیسه و توطئه های دشمنان علیه ملت و کشور اسلامی ما است و دشمنان بدانند مرزبانان در همه حال هوشیار و با صلابت با کوچکترین حرکات آنان مقابله و برخورد خواهد کرد.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی با بیان اینکه از کشفیات کالای قاچاق مهمترین کشفیات مربوط به اقلام ضد فرهنگی بوده گفت: برای مقابله همه جانبه با هجمه و نفوذ دشمنان نیازاست در این خصوص ائمه جمعه و جماعت، اصحاب رسانه و قلم پیش قدم شده و به مباحث مهم فرهنگی و دینی توجه ویژه شود.


بیشتر بخوانید؛

انهدام ۶ باند مواد مخدر و دستگیری۷۴ قاچاقچی در طرح ظفر ۸


فرماندار سردشت نیز در این مراسم گفت: امنیت پایدار ایران اسلامی مدیون تلاش های شبانه روزی نیروهای مسلح به خصوص در مرزها است.

اقصی نخشی پور با تاکید بر اینکه ارتباط مرزبانان و مرزنشینان با توجه به اینکه دشمنان هر روز به طرق مختلفی توطئه می کنند بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: برای مقابله با دشمنان و در جهت اشتغالزایی مناطق مرزی ورونق معیشت این مناطق بایستی مرزنشینان با مرزبانان درارتباط تنگاتنگ باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم داری، اساس خدمت است، بیان کرد: مردم داری و ارتباط صمیمی و دوسویه مرزنشینان با مرزبانان عوامل اصلی مقابله با دسیسه دشمنان ، امنیت مضاعف و رفع خلاء های مرزی هستند.

در پایان از زحمات و تلاش های سرهنگ سلیمان بایرامی تجلیل به عمل آمد و سرهنگ وحید قوی دل به عنوان فرمانده جدید هنگ مرزی سردشت معرفی شد.

منبع: صدا و سیما

222520