حسین فاضلی‌هریکندی:

شناسایی ۸ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان البرز / آزادسازی ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان البرز که تغییر کاربری‌داده شده بودند طی ۶ ماه اول سال جاری با حکم قضائی رفع تصرف و آزادسازی شد که ارزش زمین‌ها آزادسازی شده بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، حسین فاضلی‌هریکندی در جلسه پیگیری اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه به البرز و یزد که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بیان داشت: در راستای اجرای مصوبات ابلاغ‌شده از سوی رئیس دستگاه قضا در سفر سال گذشته به این استان، کارنامه قضائی فعالان اقتصادی البرز برای رفع موانع تولید تهیه و تنظیم شده است.

وی یکی از توصیه‌های رئیس قوه قضائیه را رفع موانع تولید اعلام کرد و افزود: در این راستا با پیگیری‌های انجام‌شده گندم مورد نیاز یکی از شرکت‌های تولید ماکارونی در این استان به صورت ویژه تأمین شد و در حال حاضر این شرکت به صورت سه‌شیفته فعالیت می‌کند، در حالی که پیش از این در حالت نیمه‌تعطیل بوده و قصد تعدیل نیرو داشت.

این مسئول اشاره ای به ایجاد شورای حل اختلاف ویژه فعالان اقتصادی داشت و خاطرنشان کرد: این شورا توانست بسیاری از مشکلات را بدون نیاز به ارجاع به دادگاه حل کند که کمک بسیار مطلوبی به بخش تولید استان است و همچنین حدود ۲ هزار و ۳۰۰ فقره دعاوی به شورای حل اختلاف ویژه فعالان اقتصادی ارجاع شده بود که از این تعداد بیش از ۳۰۰ فقره منتهی به صلح شد.

فاضلی‌هریکندی اظهار کرد: چاه‌های غیرمجاز یکی از چالش‌های اساسی در این استان البرز است و تاکنون بیش از ۸ هزار حلقه چاه غیرمجاز در این استان شناسایی شده است که با پیگیری‌های صورت گرفته موفق به انسداد ۳۵۰ حلقه از آنها شدیم و همچنین بخشی از این چاه‌ها در ویلاهای غیرمجاز حفر شده‌اند که بر این مبنا مسدودکردن یک هزار و ۵۰۰ حلقه از این چاه‌ها را در دستور کار داریم تا بتوانیم با این کار از منابع زیرزمینی آب استان البرز صیانت کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در این استان به صورت ویژه پیگیری می‌شود، افزود: در این راستا قرارگاه صیانت از بیت‌المال برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تشکیل شد.

وی با اشاره به نتایج تشکیل این قرارگاه، عنوان کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان البرز که تغییر کاربری‌داده شده بودند طی ۶ ماه اول سال جاری با حکم قضائی رفع تصرف و آزادسازی شد.

فاضلی‌هریکندی، ارزش زمین‌ها آزادسازی شده را بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: تمام تلاش خود را برای رفع تصرف زمین‌های کشاورزی که تأمین‌کننده منابع غذایی کشور هستند به کار گرفته‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان البرز در پایان با بیان اینکه استان البرز به دلیل قرارگرفتن در مجاورت پایتخت و همچنین جمعیت بالا به نسبت مساحت موجود با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده و نیازمند نگاه ویژه‌ای است، افزود: به نسبت حجم مشکلات قضائی با کمبود قاضی و کارمند مواجه هستیم که روند دادرسی را کند کرده است، امیدواریم رئیس قوه قضائیه با نگاهی ویژه دستور تأمین اعتبارات و نیروی انسانی دادگستری استان البرز را صادر کند.

222881