مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان:

آوازه استاد « هادی ضیاءالدینی» در دنیای هنر پیچیده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: استاد ضیاءالدینی با کارهای هنری که از خود در حوزه نقاشی و مجسمه سازی بر جای گذشته است، اکنون نه تنها در ایران شناخته می شود بلکه آوازه وی در سراسر دنیای هنر پیچیده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، یعقوب گویلیان؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان عصر امروز با هنرمندی کردستانی؛ هادی ضیاءالدینی، استاد مجسمه سازی و نقاشی دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان در این دیدار اظهار داشت: استاد ضیاءالدینی با کارهای هنری که از خود در حوزه نقاشی و مجسمه سازی بر جای گذشته است، اکنون نه تنها در ایران شناخته می شود بلکه آوازه وی در سراسر دنیای هنر پیچیده است.

گویلیان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بنابراین وجود چنین هنرمندی با این هنر ارزشمند و ناب برای استان کردستان یک سرمایه معنوی و فرهنگی والاست.


بیشتر بخوانید؛

نصب مجسمه یادبود ابن سینا در بلگراد، به زودی/ ابراز امیدواری برای گسترش روابط دو کشور

رونمایی ۲۲ سردیس سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر در خانه هنرمندان


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان تصریح کرد: اعتبار و جایگاه هر جامعه‌ای به وجود چنین افرادی بستگی دارد و امروز افرادی همچون استاد ضیاءالدینی مایه افتخار و مباهات نه تنها مردم کردستان، بلکه ملت ایران هستند

این مقام فرهنگی در ادامه سخنان خود بیان داشت: آثاری که از استاد ضیاءالدین برجای مانده است به عنوان ثروتی برای استان، کشور و دنیای هنر شناخته می شود.

براساس این گزارش، استاد هادی ضیاالدینی هنرمند برجسته کردستانی در سال 1335 در سنندج به دنیا آمد و از همان ابتدا کار نقاشی و مجسمه‌سازی را دنبال کرد و امروز علاوه‌بر برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در سراسر کشور و حتی کشورهای خارجی، مجسمه‌های بسیاری از وی در میادین شهرهای ایران و عراق وجود دارد./انتهام پیام

آیین مهر ـ استان کردستان

222700