رئیس اتاق اصناف استان همدان:

دولت برای اصناف آسیب دیده قدمی برنداشته است

رئیس اتاق اصناف استان همدان با بیان اینکه تاکنون همکاری اصناف در تعطیلی دو هفته ای برای مقابله با کرونا رضایت بخش بوده است گفت: تاکنون دولت هیچ قدمی برای اصناف آسیب دیده از کرونا برنداشته است.

محرابی رئیس اتاق اصناف استان همدان در گفتگو با سایت خبری پرسون با اشاره به تعطیلی دو هفتگی اصناف مختلف استان همدان در پی شیوع و گسترش ویروس کرونا اظهار کرد: برای پیشگیری از کرونا و حفظ سلامت مردم اصناف همکاری لازم را داشته اند و هم اکنون ۱۰ روز است که مغازه های خود را تعطیل کرده اند.

محرابی افزود: در مقابل این همکاری درخواست اصناف مختلف از ستاد مقابله با کرونا این است که برای نان و معیشت این افراد دولت فکری کند و تسهیلاتی را در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون دولت هیچ قدمی در این زمینه برنداشته است گفت: در حال حاضر صنف پوشاک و کیف و کفش ما اجناس فصل را خریداری کرده اما به دلیل تعطیلی نتوانسته اند چک های خرید اجناس را وصول کنند.

رئیس اتاق اصناف استان همدان خاطرنشان کرد: در این زمینه باید اداره دارایی مالیات دو یا سه ماهه اصناف را ببخشد و مشکل اجاره بها مغازه کسبه را دستگاه های مربوطه حل کنند.

محرابی در خصوص تداوم تعطیلی اصناف نیز تصریح کرد: تصمیم تعطیلی یا عدم تعطیلی اصناف و کسبه بر عهده ستاد مقابله با کروناست.

وی اضافه کرد: خوشبختانه۹۵ درصد اصناف در طرح تعطیلی دو هفته ای در همدان همکاری داشته اند.

رئیس اتاق اصناف استان همدان در پایان با اظهار تاسف از اینکه تاکنون ستاد مقابله با کرونا هیچ اقدام عملی برای اصناف متضرر از ویروس کرونا برنداشته است یادآور شد: امیدواریم این ستاد در هفته های آتی با تصمیمات خوب و اثرگذار دغدغه معیشت این گروه را حل کند.

منیژه فرهانپور - استان همدان

222277