کاهش مصرف لوازم آرایش به واسطه کرونا/ ۷۲درصد زنان ایرانی دیگر آرایش نمی‌کنند

روزنامه همشهری در گزارشی از کاهش بی‌سابقه مصرف لوازم آرایشی در بین زنان ایرانی خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، این روزنامه نوشت:

* فروش محصولاتی مانند رژ و خط لب و کرم‌های مربوط‌کننده به‌شدت کاهش اما در عوض فروش خط چشم، ریمل و کانسیلر، مژه مصنوعی، چسب مژه و سایه چشم افزایش چشمگیری داشته است.

* براساس نتایج یک نظرسنجی از بین 72درصد از زنان در جامعه مورد بررسی که پیش‌تر اهل آرایش کردن بوده‌اند، در این روزها دیگر سراغ لوازم آرایشی خود نمی‌روند. این افراد همچنین گفته‌اند که خرید رژ لب از سبد آرایشی آنها حذف شده است.

* از سوی دیگر کم نیست تعداد آنهایی که با وجود استفاده از ماسک همچنان به سیاق سابق به قول خودشان «میکاپ» می‌کنند چرا که بر این باورند که آنچه تاکنون انجام می‌دادند برای دل خودشان بوده نه رضایت دیگران.


بیشتر بخوانید؛

کاهش تقاضا در بازار لوازم آرایش به دنبال شیوع کرونا


* 28 درصد از جامعه مورد بررسی همشهری گفته‌اند که همچنان از لوازم آرایشی خود استفاده می‌کنند. بیشتر این افراد اما همان رژ لب مورد بحث را هم از سبد خود حذف نکرده‌اند.

* دو عامل باعث کاهش فروش 40درصدی شده است. از یک سو، قیمت محصولات آرایشی تولید داخل نیز از زمان شیوع کرونا در ایران، بین ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و قیمت لوازم خارجی هم بین 40تا 100درصد گران‌تر شده‌اند. از سوی دیگر شرکت در دورهمی‌ها، مهمانی‌ها و... کاهش پیدا کرده و در این شرایط کمتر کسی برای خرید مراجعه می‌کند. همچنین زنان این روزها به واسطه استفاده از ماسک، کمتر از سابق آرایش می‌کنند.

222187

سازمان آگهی های پرسون