مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین:

قزوین تا اواسط هفته آینده، شاهد بارش های قابل ملاحظه ای خواهد بود

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: بنابر گزارش سازمان هواشناسی، ازروز پنجشنبه 6 آذرماه شروع شده و تا اواخر وقت روز دوشنبه 10 آذر، با ورود سامانه بارشی جدید به استان قزوین، شاهد بارش های قابل ملاحظه ای خواهیم بود.

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین در گفتکو با خبرنگار پرسون از قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: بنابر گزارش سازمان هواشناسی، ازروزپنجشنبه 6آذرماه شروع و تا اواخر وقت روز دوشنبه 10 آذر؛ با ورود سامانه بارشی جدید به استان؛ بارش های قابل ملاحظه ای در سطح استان رخ خواهد داد که در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود که این امر احتمال بروز سیلاب و آبگرفتگی را در معابر، رودخانه ها و مسیلها افزایش خواهد داد.

علاوه برآن بارش برف موجب بسته شدن احتمالی راههای کوهستانی و صعب العبور خواهد شد.

وی افزود: لازم است دستگاههای متولی امر تمهیدات لازم را جهت مقابله با بحران احتمالی اتخاذ نمایند. علاوه بر این به کشاورزان؛ دامداران و... توصیه می شود آمادگی لازم را جهت جلوگیری از خسارات احتمالی داشته باشند و عموم مردم نیزاز نزدیک شدن به مسیلها و حواشی رودخانه ها و نیز تردد در مسیرهای کوهستانی و مرتفع خودداری نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استان درادامه گفت: همچنین از کلیه شهروندان درخواست می‌شود از هرگونه تردد، استقرار و تجمع در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، دریچه سدها و دیگر تاسیسات آبی و نقاط پرخطر خودداری کنند و آگاهی کامل برای مقابله با حوادث احتمالی و موارد ایمنی را داشته باشند.

حسین رستمی_استان قزوین

221878