استاندار همدان مطرح کرد:

ثبت ملی یک هزار و ۶۰ اثر تاریخی همدان تاکنون

استاندار همدان با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۶۰ اثر تاریخی همدان ثبت ملی شده است گفت: تا ابتدای سال آینده تپه هگمتانه ثبت جهانی می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ سید سعید شاهرخی استاندار همدان در نشست گردشگری همدان با بیان اینکه کار‌های مقدماتی برای ثبت جهانی چند اثر مهم استان همدان انجام شده است در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا عید نوروز پرونده ثبت جهانی تپه هگمتانه بسته می‌شود.

وی افزود: استان همدان با داشتن حدود هزار و ۹۰۰ اثر گردشگری که یک هزار و ۶۰ مورد آن ثبت ملی شده است، ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه این صنعت دارد.

شاهرخی نامگذاری استان همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران را برندی برای همدان شمرد و گفت: این عنوان با تلاش نمایندگان مجلس به همدان داده شده و دارای اعتبار زیادی است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: سال ۲۰۱۸ همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری آسیا نام‌گذاری شد و این مهم به دلیل داشتن ظرفیت‌های زیاد استان در حوزه گردشگری است.

وی تصریح کرد: توسعه استان همدان بدون گردشگری میسر نخواهد شد و گردشگری می‌تواند تحول بسیاری برای همدان ایجاد کند.

شاهرخی یادآور شد: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همه اماکن گردشگری باید باز باشد، چون گردشگری در تقویت روحیه مردم و شادابی آنان بسیار تأثیرگذار است.

استاندار همدان تأکید کرد: اگر همه مردم نکات بهداشتی را صد درصد رعایت کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی داشته باشند، با زدن ماسک و خودداری از حضور در تجمع‌ها می‌توانند سایر فعالیت‌های خود را انجام دهند.


وی افزود: برخی تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته و اصرار بر تعطیلی اماکن گردشگری دارند و این کار نا امید کردن و ترساندن مردم است.

شاهرخی از دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست تعامل لازم را با واحد‌های گردشگری داشته باشند و آب، برق و گاز این واحد‌ها را به دلیل بدهی قطع نکنند.

منیژه فرهانپور- استان همدان

221822

مطالب مرتبط