رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان خبر داد:

«کردستان» ششمین استان گران ایران

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: براساس نتایج بررسی قیمت کالا و خدمات در کردستان، این استان در کشور در بحث تورم و گرانی جایگاه ششم را در اختیار دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهرام نصراللهی زاده؛ رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در جمع خبرنگاران گفت: آمارهای به دست آمده در مهرماه امسال نشان می دهد که کردستان در بحث قیمت اجناس و خدمات شهری و روستایی با تورم 7.1 درصدی جایگاه ششم کشور را در اختیار دارد در حالی که این رقم در کشور 5.1 درصد می باشد.

نصراللهی زاده عنوان داشت: همچنین در آبان ماه تورم در کردستان 2 صدم درصد کاهش داشته است که این رقم در کشور 1.2 درصد می باشد که این نشان می دهد که این استان بازهم در تورم و قیمت ها دارای افزایش است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: همچنین در تورم نقطه به نقطه استان کردستان در کشور جایگاه دوم را در اختیار دارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه درصد تغییرات شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) استان از ۴۴ درصد در مهر ماه به ۵۳.۱ درصد در آبان ماه افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: تورم نقطه به نقطه کشور در مهر و آبان ۱۳۹۹ به ترتیب ۴۱.۴ درصد و ۴۶.۴درصد بوده است.

نصراللهی زاده بیان کرد: در تغییرات شاخص ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل در استان کردستان و کشور (آذر ۹۸ تا آبان ۹۹ نسبت به آذر ۹۷ تا آبان ۹۸) به ترتیب ۲۶.۹ درصد و ۲۷.۲ درصد بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در پایان سخنان خود گفت:تغییرات شاخص منتهی به ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان کردستان و کشور افزایشی بوده و این تورم در آبان ۹۹ نسبت به مهر ۹۹ در کردستان در کردستان ۲.۵درصد و در کشور ۱.۸ درصد بیشتر شده است.

آیین مهر ـ استان کردستان

221654