مدیر کل شیلات و آبزیان استان کردستان مطرح کرد:

استعداد کردستان در تولید ماهی در قفس/ تعطیلی مزرعه پرورش ماهی در سد «زیویه» 2 ساله شد

مدیر کل شیلات و آبزیان استان کردستان گفت: در چندین سد استان کردستان امکان پرورش ماهی در قفس وجود دارد ولی برخی از مشکلات مانع از تحقق این مهم شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، حمید حسین پور امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی از مشکلات موجود باعث گردید که طرح پرورش ماهی در قفس در کردستان که تنها در سد «زیویه» انجام می شد از دو سال پیش تاکنون متوقف شود.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان کردستان گفت: تولیدات این مزرعه پرورش ماهی در سال رقمی در حدود 100 تن بود ولی برخی از هزینه های سنگین همانند هزینه های پرداخت به شرکت آب منطققه ای و... باعث تعطیلی این مزرعه گردید.

حسین پور در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: تولیدکننده ای که قبل در این مکان مشغول کار بود به علت های مذکور تمام امکانات را جمع آوری کرد، ولی با رایزنی هایی که با جهاد نصر داشته ایم به دنبال احیای دوباره مرزعه پرورش ماهی در قفس در این مکان هستیم.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان کردستان با اشاره به اینکه مکان های زیادی برای پرورش ماهی در قفس در کردستان وجود دارد، افزود: خوشبختانه در حال حاضر یکی از تولیدکنندگان ماهی در کردستان در راه اندازی پرورش و تولید ماهی در قفس در سد «سورال» است.

حسن پور ادامه داد: در صورت عملی شدن این طرح، سالانه در حدود یکصد تن ماهی در سد «سورال» تولید می شود.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان کردستان گفت: برای دریافت این تسهیلات باید موافقت‌های لازم از سوی شرکت آب منطقه‌ای به بانک اعلام شود که ظاهرا این شرکت از تولیدکننده درخواست مبالغی کرده که تولیدکننده به این دلیل که هنوز پروانه دریافت نکرده و فعالیت‌ خود را آغاز نکرده راضی به پرداخت آن نشده است.

وی با اشاره به اینکه امکان پرورش ماهی در قفس در سد «سنگ سیاه» کردستان امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: در صورت مهیا بودن زیرساخت ها می توان سالانه 50 تن ماهی را در سک «سنگ سیاه» کردستان پرورش و راهی بازار کنیم.

حسین پور در پایان سخنان خود اظهار داشت: با این وجود 6 نفر را برای برگزاری مزایده توسط شرکت آب منطقه‌ای معرفی کرده‌ایم اما مدت زیادی است که این مزایده برگزار نگردیده است.

221645