گزارش پرسون از تداوم کرونا و تورم در جامعه؛

گرانی و تورم بیشتر؛ زیر پوست قرنطینه

نکته جالب توجه در این خصوص آن است که گرانی های بی سابقه اخیر دقیقا و همزمان با محدودیت های شدید کرونایی یا بهتر بگوییم در زیر پوست قرنطینه اتفاق میفتد

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، هنوز مدت زیادی از انتقاد و گلایه مقام معظم رهبری از گرانی مایحتاج عمومی از جمله گوشت و مرغ نگذشته است که قیمت این دو کالای مهم سفره خانوارهای ایرانی با رشد عجیب و سام آوری مواجه شده است.

در حال حاضر گوشت قرمز به بیش از 140 هزار تومان و مرغ نیز به 34 هزار تومان در هر کیلو رسیده است البته در کنار گرانی این دو کالای مهم، خانوارها شاهد افزایش 50 درصدی قیمت لاستیک و لبنیات و حتی تراکنش های بانکی نیز هستند.

اما نکته جالب توجه در این خصوص آن است که گرانی های اخیر دقیقا و همزمان با محدودیت های شدید کرونایی یا بهتر بگوییم در زیر پوست قرنطینه اتفاق میفتد و اگر جریمه های 500 هزار و یک میلیون تومانی عبور از منع تردد هم بدان اضافه کنیم این نکته به اذهان متبادر می شود که بیشترین هدف از محدودیت های قرنطینه ای توسط دولت کسب درآمد بیشتر به بهانه کروناست.

چه آنکه معمولا و با توجه به دستورالعمل های سازمان جهانی بهداشت شرایط قرنطینه توسط دولت می بایست به گونه ای باشد که اولا تورم و گرانی حادث نشود.

دوما اینکه مایحتاج و درآمد حداقلی چند روز خانواده های مناطق تحت محدودیت و قرنطینه تامین گردد.

شوربختانه نه تنها هیچ کدام از این دو شرط اساسی فرایند قرنطینه در کشور رعایت نشده بلکه با افزایش بیشتر نرخ تورم و کاهش درآمد ها نیز مواجه هستیم.

تاسف بار تر آنکه حتی بانک ها نیز که قرار بود در پاندمی کرونا تا 3 ماه اقساط تسهیلات اعطایی را به تعویق بیندازند نیز با سرپیچی از این دستور العمل ها با ارسال پیامک های فراوان سررسید اقساط به وام گیرندگان و ضامنین آنها شرایط سخت کرونا را برای مردم سخت تر نموده و قشر محروم برای اینکه با مشکلات بانکی وحقوقی و درآمدی مواجه نشوند بی اعتنا از ابتلا به ویروس مرگبار کرونا روال عادی زندگی خود را همانند دست فروشی و کاسبی را ادامه می دهند تا به نوعی از ترس فشار اقتصادی در آغوش عفریت مرگ وکشتار کرونا قرار بگیرند.

سیدوحید حسینی ـ استان کردستان

221513

مطالب مرتبط