مدیرکل راه و شهرسازی کردستان مطرح کرد:

انعقاد قراردادهای کارگزاری برای بهسازی بافت های فرسوده شهری در کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: برای بهسازی و بازسازی بافت های فرسوده شهری در کردستان، قراردادهای کارگزاری را منعقد کرده ایم که براساس قوانین موجود متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، محمدصدیق ثابتی؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از طرح های مهم دولت در بحث شهر و سازی، طرح «بازآفرینی شهری» می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در ادامه سخنان به برخی از برنامه ها و کارهای انجام شده توسط این اداره کل در کردستان اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه علیرغم برخی از مشکلات موجود در کشور، ما توانسته ایم که 60 طرح و پروژه را در سطح استان تعریف کنیم.

ثابتی هزینه این طرح ها را 114 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از مجموع پروژه‌های مذکور تاکنون ۱۱ پروژه تحویل موقت شده و ۴۹ پروژه دیگر فعال هستند و به تناسب اعتبار و برنامه تفضیلی مصوب عملیات اجرایی آنها پیگیری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: درصد زیادی از اعتبارات جذب شده برای طرح های مذکور از محل اعتبارات ملی و استانی است که این اعتبارات به صورت کامل در سال گذشته جذب شده است.

این مقام مسئول به برخی از پروژه های در حال انجام در کردستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۴ فقره قرارداد مطالعاتی در رابطه با پروژه‌ها سهم استان کردستان با مشاوران برای تعریف پروژه‌های جدید که نقش بسیار مهمی در مرمت بافت‌های تاریخی، مدرسه سازی، ساماندهی معابر قدیمی و ساماندهی رودخانه‌های حاشیه شهرها دارد، منعقد شده است.

ثابنی عنوان کرد: همچنین برای بهسازی و بازسازی بافت های فرسوده شهری در کردستان، قراردادهای کارگزاری را منعقد کرده ایم که براساس قوانین موجود متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

آیین مهر ـ استان کردستان

221506