عنابستانی:

حاشیه‌ عجیب و غریبی در حوزه خودرو ایجاد شده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه می‌توان با کاهش تعرفه واردات خودرو، حاشیه قیمت در بازار را از بین برد، گفت: باید با مدیریت دقیق از افزایش بی ضابطه قیمت مواد اولیه داخلی موردنیاز تولید خودرو جلوگیری کرد چراکه با تحقق این مهم، بهای تمام شده تولید خودرو کم می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اصغر عنابستانی درباره گرانی خودرو، گفت: در حال حاضر حاشیه‌ی بازار عجیب و غریبی در حوزه خودرو ایجاد شده که غیرمنطقی است و بیانگر وجود تقاضای کاذب است زیرا تولید کنونی می‌تواند نیاز بازار را تامین کند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای ساماندهی بازار خودرو، افزود: می‌توان با کاهش تعرفه واردات خودرو، حاشیه قیمت در بازار را از بین برد زیرا در حال حاضر قیمت برخی خودروها درب کارخانه 120 میلیون تومان است اما مصرف کننده ناچار است آن را در بازار آزاد با قیمت بیش از 300 میلیون تومان خریداری کند.

وی بخشی از افزایش قیمت خودرو را ناشی از رشد بهای مواد اولیه داخلی موردنیاز تولید مانند ورق فولادی دانست و اضافه کرد: باید با مدیریت دقیق از افزایش بی ضابطه قیمت مواد اولیه داخلی موردنیاز تولید خودرو جلوگیری کرد، چراکه اگر بهای فولاد کاهش یابد، قیمت تمام شده تولید خودرو نیز کم می‌شود در نتیجه قیمت‌ها نزولی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

از فساد سیستمی صنعت خودرو به زودی رونمایی می شود

پشت‌پرده کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تولید خودرو در ایران گران است، ادامه داد: بخشی از قیمت تمام شده خودرو ناشی از بهای مواد اولیه نبوده و در اثر نیروی انسانی مازاد در شرکت‌های خودروسازی ایجاد شده است، از سوی دیگر شرکت‌های واسطه‌ای میان خودروسازان و قطعه سازان محلی برای دلالی و کسب سود توسط سوداگران هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختار خودروسازی‌ها به اصلاح نیازمند است تا قیمت تمام شده تولید کاهش یابد، ادامه داد: افزایش قیمت کالاها به ویژه خودرو در شرایط کنونی ناشی از سوءمدیریت‌ها یا بلاتکلیفی مدیریتی است.

منبع:خانه ملت

221403