یک فعال فرهنگی و اجتماعی مطرح کرد:

تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان بازنشسته توجیهی ندارد/ بی تفاوتی مسوولان نسبت به شان فرهنگیان

فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: با وضعیت اقتصادی وخیم کنونی تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان بازنشسته به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

سیدوحید حسینی؛ فعال فرهنگی و اجتماعی در گفت وگو با پرسون گفت: نخستین دقایق اولین روز سومین ماه سومین فصل سال را در حالی پشت سر گذاشته شد که تا اواخر دیروز پیامک واریزی حقوق ناچیز آبان ماه معلمان بازنشسته به گوشی های آنان ارسال نشد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد: حقوقی که با خدعه همسان سازی به میزان اندکی افزایش پیدا کرد اما همانطور که در بارها بیان شده است این حقوق بزک شده با رنگ و لعاب همسان سازی خدعه و فریبی بیش نبود چرا که تورم لجام گسیخته و گرانی سرسام آور ارزش ریالی، افزایش به ظاهر ‌همسان سازی را از حقوق تیرماه و حتی مرداد و شهریور نیز کمتر نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در هفته گذشته لاستیک 50 درصد گران شد، محصولات لبنی 25 درصد آب وبرق وگاز هم حدود 20 درصد و همین روز گذشته نیز رسما کارمزد تراکنش های مالی بانکی نیز از افزایش های 15 درصدی برخوردار شده است و زمزمه ‌هایی نیز از افزایش نرخ نان به گوش می رسد.

حسینی ادامه داد: در استان هایی همانند کردستان و کرمانشاه ماهانه رقمی به حساب بانک صادارت برای پرداخت حقوق بازنشستگان تخصیص می یابد اینکه به این مبالغ میلیاردی سودی تعلق میگیرد یا خیر یا اصلا پرداخت حقوق بازنشستگان برای بانک های عامل آن منفعتی دارد یا خیر موضوعی است که نیاز به حضور و ورود کارشناسان اقتصادی و‌ بانکی دارد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: اما آنچه که مردم و بویژه بازنشستگان خیلی دردناک آن را لمس می کنند این است که اگر قسط وامی یک روز تاخیر بخورد فورا از جانب بانک پیامک برای وام گیرنده و ضامن ارسال شده مضافا اینکه جریمه ای هم در نظر گرفته می شود.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: متاسفانه در شرایط کرونا نیز بسیاری از بانک ها بی توجه به دستور العمل هایی برای امهال وام ها کار خودشان را کرده و جریمه و‌ پیامک را در نظر گرفته و ارسال می کردند.

حسینی در پایان سخنان خود عنوان داشت: اما اینکه مثلا ‌سه روز از مهلت پرداخت حقوق بازنشستگان گذشت و هیچ یک از مسئولان وقعی به این موضوع ننهادند نشان می دهد که نه قرار است دولت بابت این دیر کرد جریمه ای پرداخت کند و ‌نه بازنشستگان امکان ارسال پیامک برای رییس جمهور و انصارش را داشته باشند.

آیین مهر ـ استان کردستان

221244