رییس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد:

ترخیص محموله ۶ هزار و پانصد تنی برنج از بندر شهید رجایی با ورود دستگاه قضایی

رییس کل دادگستری استان هرمزگان از ترخیص و بارگیری محموله ۶ هزار و پانصد تنی برنج در بندر شهید رجایی بندرعباس با اقدام به موقع دستگاه قضایی خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از هرمزگان، به نقل از قوه قضائیه علی صالحی رییس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: با دستور قضایی اقدامات لازم به منظور تسریع در روند ترخیص محموله ۶ هزار و پانصد تنی برنج موجود در انبارهای بندر شهید رجایی بندرعباس انجام و حجم قابل توجهی از نیاز بازار به این کالای اساسی در سراسر کشور تأمین می شود.

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص لزوم تلاش هدفمند و سازمان یافته در حوزه اقتصاد و تأکید معظم له بر اینکه «گرانی‌های اخیر توجیه ندارد»، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی تمام همت خود را به کار گرفته تا با بسیج همه امکانات موجود در استان هرمزگان به عنوان گلوگاه اقصادی کشور ضمن ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی، مطالبه بحق رهبر معظم انقلاب اسلامی را محقق نموده و با عمل به سیاست های ابلاغی از سوی ریاست محترم قوه قضائیه در همکاری با دستگاه های اجرایی و نگاه به ظرفیت و توان داخلی، گرانی‌های بی مبنا را کنترل نماید.

رییس شورای قضایی استان هرمزگان تصریح کرد: در بازدید صورت گرفته از بندر شهید رجایی بندرعباس و پس از کسب اطلاع از مشکل به وجود آمده برای ترخیص محموله بزرگ برنج وارداتی، دستورات صریح قضایی به منظور رفع موانع موجود از جمله استقرار فوری نمایندگان سازمان غذا و دارو و استاندارد در بندر شهید رجایی و تسریع در انجام آزمایش ها و صدور مجوزهای قانونی صادر شد.

وی خاطر نشان کرد: عدم ترخیص این محموله در بندر شهید رجایی بندرعباس، باعث شده بود این حجم زیاد از برنج به مدت ۲۸۴ روز بلاتکلیف بماند و در معرض خطر تضییع قرار گیرد، که در نتیجه همکاری دستگاه های اجرایی با دستگاه قضایی نسبت به ترخیص کامل آن اقدام شد.

صالحی یادآور شد: خوشبختانه با اقدام به موقع دستگاه قضایی، محوله ۶ هزار و پانصد تنی برنج موجود در انبارهای بندر شهید رجایی بندرعباس ترخیص و در حال بارگیری به اقصی نقاط کشور است که در نتیجه آن ، میزان قابل توجهی از نیاز بازار تأمین می شود.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده این محموله بزرگ جهت عرضه به مصرف کنندگان و تنظیم قیمت ها به سراسر کشور فرستاده می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز خواسته شده است به طور ویژه نسبت به تأمین کامیون‌های لازم جهت ارسال این محموله به نقاط مختلف کشور اقدام نماید.

220718