معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

4 شهر کردستان در مرحله ورود به یک بحران بزرگ هستند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به ادامه شیوع کرونا در کردستان، 4 شهر سنندج، سقز، قروه و مریوان در مرحله ورود به یک بحران بزرگ هستند.

به گزارش سایت خبری پرسون، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز در جمع خبرنگاران با تایید این خبر اظهار داشت: با ادامه روند کنونی و جدی نگرفتن بیماری کرونا، پیک اپیدمی در شهرستان ها می تواند به حد فوق بحرانی تبدیل شود.

قادری در ادامه عنوان داشت: متاسفانه گردش ویروس کرونا در‌جامعه بسیار بالا است و ابتلای درون خانواده ها به شدت افزایش یافته است و ویروس بین خانواده ها تبادل می شود.

وی گفت: بی شک عدم مراجعه زودهنگام بیماران و رفت و آمدهای این بیماران به مهمانی ها و جامعه باعث افزایش شدید اپیدمی خواهد شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: در حال حاضر اقدام سریعی که میتواند گردش ویروس را کم کند، مراجعه زودهنگام بیماران و شروع درمان و جداسازی بیماران و قرنطینه افراد در تماس است که باید جدی گرفته شود.

این مقام درمانی تاکید کرد: با تداوم این روند پیک اپیدمی در شهرهای سنندج، سقز، قروه و مریوان می تواند به حد فوق بحرانی تبدیل شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان سخنان خود تصریح کرد: در شهرهای مذکور، تعداد مراکز ۱۶ ساعته و مراکز نمونه گیری افزایش یافته اند ولی بازهم افراد بیمار، بیماری خود را باور ندارند و زمانی مراجعه می کنند که بیماری بسیار شدید شده است و تعداد زیادی را آلوده کرده اند.

غلامرضا آیین مهر ـ استان کردستان

210397