نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پرسون:

اقتصاد دانش بنیان راه میان‌بُر برای تحقق اقتصاد مقاومتی

راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور در همه ابعاد و زمینه‌ها از جمله در حوزه دارو و تجهیزات، علی‌رغم همه دشمنی‌های دشمنان خصوصاً آمریکا، میدان دادن به جوانان و دانشمندان بومی است تا با کمک آن‌ها از این مشکلات عبور کنیم و نمونه بارز آن شرکت‌های دانش بنیان هستند.

علی اصغر باقرزاده نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی سایت خبری پرسون، در خصوص اعلام آمادگی مجلس برای کمک به شرکت‌های تولید دارو تشریح کرد: عزم مجلس انقلابی بر این است که فرمایشات مقام معظم رهبری را که امسال را سال جهش تولید نامیدند، محقق نماید. یکی از راه‌های تحقق این نامگذاری تکیه بر جوانان مؤمن، انقلابی، متعهد و پای کار است که جهادی وارد عمل شوند و نمونه بارز آن هم شرکت‌های دانش بنیان هستند.

باقرزاده اظهار داشت: ما معتقدیم که راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور در همه ابعاد و زمینه‌ها از جمله در حوزه دارو و تجهیزات، علی‌رغم همه دشمنی‌های دشمنان خصوصاً آمریکا، میدان دادن به جوانان و دانشمندان بومی است تا با کمک آن‌ها از این مشکلات عبور کنیم.

وی ادامه داد: چندین طرح به کمیسیون بهداشت مجلس ارائه شد پس از بررسی، هموار کردن راه برای شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفت که انشاالله بتوانیم در آینده راه را برای حضور هرچه بیش‌تر جوانان نخبه کشور باز کنیم.

علی اصغر باقرزاده افزود: متأسفانه در سال ۱۳۸۵ در شورای سلامت و امنیت غذایی مصوب شده بود که تولید واکسن آنفولانزا بومی و ذخیره‌سازی شود. اما حالا می‌بینیم بعد از 14 سال نه تنها به آن هدف نرسیده‌ایم بلکه عقب‌گرد شدیدی داشته‌ایم. بنابراین ضروری است جوانان نخبه به میدان بیایند که خوشبختانه اعلام آمادگی کرده‌اند و این وظیفه مجلس و دولت است که محیط و فضا را برای جوانان مهیا کند.

نایب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس با تمام توان در خدمت جوانان عزیز است، گفت: هر جایی که نیاز به قانون باشد مجلس آمادگی 100 درصد دارد و با استفاده از بُعد نظارتی خود با کسانی که امضای طلایی دارند و در صادرات نقش دارند و دوست ندارند این اتفاق بیفتد، رخورد قاطعانه خواهد کرد.

باقرزاده در پایان بیان کرد: در کارگروه‌های مختلف مجلس طرح‌هایی برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان در زمینه‌های بیمه، تسهیلگری، رفع موانع و بروکراسی‌های موجود و در بحث بودجه، در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم مسیری که مجلس در پیش گرفته است تحقق پیدا کند.

210111

مطالب مرتبط