برای اولین بار در قیروکارزین؛

کشت گندم با دستگاه جوی و پشته کار در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از آغاز کشت گندم در سطح حدود چهار هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد و گفت: برای اولین بار، برای کاشت گندم، یک دستگاه جوی و پشته کار در این شهرستان به کار گرفته شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ مهدی همتی با بیان این‌که بهترین زمان کاشت گندم در این شهرستان از نیمه آبان ماه تا نیمه آذر ماه است، تصریح کرد: به کاری گیری دستگاه مذکور به منظور اجرای طرح گندم بنیان، در مزارع شهرستان قیروکارزین است.
این مقام مسئول با توجه به ابلاغ سطح یک هزار هکتاری طرح گندم بنیان، به شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: با اجرای این طرح با آب کمتر، تولید بیشتری حاصل می شود و کاهش هزینه های تولید را نیز در پی خواهد داشت.
به گفته وی؛ طرح گندم بنیان شامل طرح ‌های به نژادی، به زراعی، کشاورزی حفاظتی و برنامه های آموزشی در مزارع کشاورزان است و در نتیجه مشارکت کشاورزان، کارشناسان، محققان و مجموعه تولیدکنندگان ماشین‌ های کشاورزی تولید تا 30 درصد نیز افزایش می یابد.
همتی می افزاید: به منظور اجرای طرح های به‌زراعی استفاده از بذور گواهی شده در دستور کار است که میزان نیاز کشاورزان شهرستان قیروکارزین 700 تن برآورد می شود و تا کنون سهمیه 400 تن به این شهرستان اختصاص یافته که 220 تن از آن حمل و توزیع شده است.

210046

مطالب مرتبط