مشکلاتی که مسئولان در وعده های انتخاباتی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد کرده اند:

وعده‌ انتخاباتی و دردسرهای یک روستا در لوداب/ بی‌تدبیری مسئولان و جدال دهیاران در «آباده»

در سال‌های اخیر وعده‌های انتخاباتی در استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده که نمونه‌ای از آن را در روستای آباده از توابع بخش لوداب مشاهده می‌کنیم.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ صادق بهادران بخشدار روستا، گفت: روستای آباده، روستایی است که در آن بی‌تدبیری مسئولان به وضوح دیده می‌شود و به نوعی با وعده الحاق به شهر بهره ‌‌برداری انتخاباتی کردند.

روستای آباده یکی از ده‌ها روستای محروم بخش مظلوم لوداب است این روستا در فاصله یک کیلومتری از شهر گراب قرار دارد تا قبل از انتخابات شورای شهر سال ۱۳۹۶ این روستا دارای دهیار بود که در بعضی از کوچه ها و معابر روستا جدول کشی مناسب صورت گرفت.

به واسطه ی وعده الحاق این روستا به همراه روستای تل دراز به شهر گراب، مردم به نامزدهای حوزه شهری رای دادند بعد از اتمام انتخابات و رسیدن زمان عملی شدن وعده‌ها، شرایط به گونه ای پیش رفت که در این بین فقط بر سر مردم کلاه گذاشته شده و هیچ گونه صداقتی نه در وعده‌ها و نه در عمل مسولان دیده نشد.

کوچه های خاکی، عدم جدول کشی، چاله چوله های پر از آب خیابان‌ها و کوچه ها، عدم رعایت بهداشت و بی توجهی مسولان بهداشتی برای اجبار مردم به احداث چاه، عدم راه ارتباطی مناسب، وجود دو دهیار با دو مهر مجزا در روستا، عدم رسیدگی مسولان و شورای شهر نسبت به مشکلات روستا و....از عمده ترین مشکلات و مسائلی بوده است که مردم بیان می‌کردند.

در این بین و در حضور اهالی روستا با بخشدار لوداب در خصوص مشکلات و معضلات روستا و چرایی عدم الحاق آن به شهر، وجود دو دهیار در روستا و...تماس برقرار کردیم که بخشدار لوداب در جواب گفت: طبق نامه ارسالی از طرف مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها در تاریخ 21 آبان 98 و نامه ارسالی از طرف فرماندری بویراحمد در تاریخ 10 آذر 98 روستای مذکور به شهر گراب ملحق شده است.

وی گفت: اقدامات قانونی آن نیز صورت گرفته، مهر دهیاری ها باطل و فاقد اعتبار است «بخشدار لوداب در حالی این مطلب را عنوان می‌کند که هر دو دهیار دارای مهر بوده و برای کارهای مردم از جمله پروانه ساختمانی و...مهر تایید می زنند!!!».

جمال روحانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: یکی از دهیاری‌ها که حکم او لغو است با درخواست هایی خارج از عرف و قانون بکارگیری خود در شهرداری یا بخشداری را شرط تسویه و تحویل مهر گذاشته است.

بعد از تماس با بخشدار، مسایل و مشکلات روستا را به استحضار وی رساند که شهردار لوداب در جواب گفت: تا کنون مراحل قانونی و اداری الحاق روستای مذکور به حوزه شهری انجام نگرفته است.

الیاسی گفت: دهیاری‌ها تسویه نکرده اند و ما طبق قانون حق ورود به روستا را نداریم، مادامی که دهیار دارند.

شهردار لوداب در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: باید از مراجع ذی ربط و قانونی من جمله استانداری و...برای ما مجوز قانونی و الحاق این روستاها به شهر صادر شود «این در حالی است که بخشدار از ارسال مجوز قانونی صحبت می‌کند».

در ادامه نوبت به اظهارات یکی از دهیارهای روستا رسید که گفت: بخشداری لوداب بعد از رسیدن نامه الحاق روستا به شهر، دهیار جدیدی برای روستا منصوب کرده که تصویر آن موجود است.

انوری در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: دهیاری روستا یک تراکتور دارد و معلوم نیست بعد از الحاق روستا به شهر سرگذشت این دستگاه تراکتور به کجا کشیده می‌شود.

منبع: فارس

209852