فرمانده‎ ستاد کرونای تهران گفته بود نه، وزیر بهداشت گفت آری!

ساخت فیلم و سریال در شرایط کرونایی مجاز شد!

با این که تردیدهای جدی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پروژه‌های مختلف تلویزیونی وجود دارد، امروز خبر موافقت وزیر بهداشت به ادامه فیلمبرداری و ساخت پروژه‌‌های سینمایی و تلویزیونی برای ناظران مسایل هنری تا حدی تعجب‌برانگیز است!

به گزارش پرسون؛ سعید نمکی وزیر بهداشت، در نامه‌ای به عبدالعلی علی‌عسکری رئیس رسانه ملی اعلام کرده که با توجه به ضرورت نیاز شبکه‌های مختلف به تولید برنامه‌ها و سریال‌های سرگرم‌کننده و ترغیب مردم به خانه ماندن، بر تولید سریال‌های جدید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و آن را در شرایط کرونا تاثیرگذار و مفید دانست.
این موافقت وزیر بهداشت در حالی اعلام شده که تعداد زیادی از عوامل شاغل در سریال‌های تلویزیونی، با وجود اعلام تهیه‌کنندگان، مبنی بر رعایت موارد بهداشتی از سوی دست‌اندرکاران این سریال‌ها، مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند. درگذشت کریم اکبری مبارکه سر صحنه سریال «جشن سر برون»، تازه‌ترین قربانی جامعه هنرمندان از بیماری کووید۱۹ است.
نکته جالب‌تر اینکه خانه سینما در این شرایط سخت و دشوار و در این کوران ابتلا و مرگ و میر، تنها به صدور بیانیه‌های دیرهنگام بسنده کرده است!
این تشکل صنفی نقش حمایتی خود در شرابط بحرانی مانند امروز را به بوته فراموشی سپرده و در حالی که به عنوان بزرگ‌ترین تشکل صنفی هنری، می‌توانست با رایزنی با سازمان سینمایی،‌ صداوسیما و… ، بخشی از بودجه معطل مانده این سازمان‌ها را -که مربوط به فعالیت‌های تعطیل شده است- به سمت حمایت مالی از اعضای زحمتکش سینما سوق دهد.
امیدواریم دست‌اندرکاران وظیفه‌شناس پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی، در غفلت مدیران دولتی و صنفی، در سلامت کامل بتوانند فعالیت‌شان را ادامه دهند.
الهی آمین

منبع: بانی فیلم

209737