معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یزد خبر داد؛

رفت و آمدهای خانوادگی بلای جان یزدی ها

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی  از پایین بودن میزان فوتی های کرونایی استان یزد در مقایسه با میانگین کشوری خبر داد و گفت: رفت و آمدهای زیاد خانوادگی یزدی ها به نسبت دیگر مناطق کشور، موجب شیوع بالای این بیماری در استان شده است.

یزد_ سایت خبری پرسون؛ قاسم جان بابایی در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد گفت: میزان فوتی ها در اورژانس ها و بخش های بیمارستانی استان یزد نسبت به جمعیت، پایین تر از میانگین کشوری است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هم چنین متوسط اقامت بیماران کرونایی در بیمارستان های استان، کمتر از متوسط کشوری بوده و شاهد سرعت بالای بهبود بیماران هستیم که نشان از مراقبت های خوب استان دارد.

جان بابایی افزود: ۷۵ درصد تخت های ICU استان درگیر بیماران کرونایی است و شاهد مدیریت خوب درمانگاه های سرپایی استان در کم کردن بار مراجعان به بیمارستان ها هستیم.

وی در این نشست با اشاره به مراقبت خوب بیمارستان های یزد از مادران باردار و همچنین کنترل خوب بیماران اتباع در استان تصریح کرد : دستگاه های پیشرفته قلب و دیالیز، ۲ سیتی اسکن پیشرفته و تجهیز بیمارستان های در حال ساخت استان، از جمله برخی برنامه های کوتاه مدت معاونت درمان در استان است.

جان بابایی تاکید کرد: رفت و آمدهای زیاد خانوادگی در یزد به نسبت دیگر مناطق کشور موجب شیوع بالای این بیماری در استان شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: با توجه به شرایط متفاوت استان های کشور در مواجهه با کرونا، خواستار تفویض کامل اختیار تصمیم گیری ها به استانداران هستیم.

انتهای پیام/

حیران _ استان یزد

209596

مطالب مرتبط